Nej tack för muskelmannen

Har ju skrivit lite om mode och det är svårt att lämna ett ämne oberört som ändå har en stor del att göra med utseendet. Hur är det med smink, accessoarer osv?
Någonting som har ändrats massor genom tiderna och som gör sååå mycket för ansiktet är ögonbrynen. Det är också en del av ansiktet som man inte alls tänker på eller som "tar över hela ansiktet" beroende på hur man gör med dom. För några år sedan skulle det enbart vara smala, smala streck som man lämnade kvar av ögonbrynen och idag ska dom vara tjocka och tunga. På den tiden när det var den smala linjen som gällde så var det många som inte riktigt fick till det utan till slut valde att raka bort hela ögonbrynen och måla dit dom istället. Detta är något som aldrig har fallit mig i smaken och när man idag ser folk som fortfarande gör detta så lägger man självklart märke till det, just av anledningen att det är så otroligt fult.
Någon mer än jag som minns tiden då man skulle spara halva ögonbrynen och raka bort den yttersta delen och måla dit med penna? Hur tänkte man då? Kunde man inte riktigt välja om man skulle raka eller spara så man valde att göra både och och tänkte att detta borde vara hur snyggt som helst? Njae, jag förstår inte saken alls.
Idag är det dom stora och tunga ögonbrynen som man ser på catwalken. Detta är inte heller min cup of tea. Vad jag låter klagande. Men jag tror nog att jag tyvärr måste välja den tråkiga linjen, den medelmåttiga. Inte för mycket, inte för tunt, DET är mer snyggt för mig. Dock inte heller ögonbryn som man lägger märke till men jag hoppas ju på att man har några fina ögon som man kan skimra med istället.

För ett antal år sen var det något annat inom smink som var på modet, den mörka läpppennan i kombination med ofärgat läppglans. Det skulle vara hårda drag kring munnen men ifyllnaden skulle vara lätt och ljus. Nu tänker jag genast på en hemsk reklamfilm som går på tv (fortfarande!) där man gör reklam för ett nummer man kan ringa om man vill söka kontakt med någon av det motsatta könet. Tjejen i reklam har blondering med stor utväxt och läpparna är målade i denna föråldrade stil. Får lite spysmak i munnen varje gång jag ser den. Kanske dax att göra en ny reklamfilm?

När jag gick på högstadiet fanns det en del accessoarer som man bara "måste" ha. Det var ett smalt "läderband" runt halsen, en "fejktatuering" i plast som du både kunde sätta runt armen och runt halsen och en uppblåsbar, genomskinlig väska. Ok, det kanske inte var i högstadiet utan det kan vara jag som har fel på tiden just nu men alla dessa saker har faktiskt varit på modet.
Den som gjorde dessa väskor måste vara en tonårsförälder! Gissa hur svårt det är för någon att gömma undan sprit och ciggaretter i en genomskinlig, uppblåsbar väska när man ska smita ut för att "gå hem till en kompis på filmkväll". Mycket smart lösning för att kunna se men ändå inte rota! *applåderar*. Det dumma med hela grejen är att det faktiskt kan gå hål i en uppblåsbar väska och hur många vill gå runt med en punkterad väska?

Sen har vi kroppen i sig. På 90-talet var det bilder på kändisar med stora silikonbröst och männen hade stora inoljade muskler. Detta var vad vi hade att se fram emot! Det roliga är att bilden på den muskulösa mannen har inte ändrats så mycket. Det är fortfarande muskler som killarna försöker bygga för att få det motsatta könets intresse. Då har jag en sak som jag måste avslöja. Jag har varit med i massor av grupper av tjejer som har diskuterat just manskroppen och inte en enda gång har jag hört en kvinna säga "jag skulle vilja ha en man med muskler". Alltid har jag hört samma sak, det är bättre med lite mulligt för det är mysigare att krama än en sten. Stenen är kul i ungefär 5 minuter, men sen då? Nej, jag vill inte ha ett förhållande med en muskulös man, nej tack.
Kikar själv bakåt i tiden och nej, jag har aldrig varit tillsammans med en muskulös kille och jag har aldrig varit intresserad av det heller. Själv tycker jag att det ser lite tillgjort ut och inte alls något som jag faller för. Men jag tror ju i och för sig inte att dom killarna som är ute och tränar en massa är dom som letar efter en tjej som mig heller. Själv så kan jag träna ibland, men aldrig att jag skulle träna för att bygga en massa muskler och skriva upp allt jag äter för att komma i den "perfekta kroppen", för den perfekta kroppen är definitivt inte en perfekt kropp för mig! Ge mig ett par fina ögon och lite humor så är jag mer än nöjd!



Nej tack Arnold!


Kommentarer
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Bra skrivit!!!

Får lov o säga att jag kommer ihåg det du skriver om o håller med, det mesta va inte snyggt.. o kommer aldrig va men det va ju "modernt", klarar inte heller av dom avrakade ögonbrynen..

Kul läsning!

Postat av: Lisa

Tack så mycket... ;0)



Jo min mage har haft en rolig form... Mycket beroende på att jag var mer överviktig innan och hade en större valk ovanför naveln så att säga. Och då har gravidmagen blivit så också, hehe. =0P



Ja, jag tycker bebis kan komma ut nu. Det är drygt att gå och ha sammandragningar i massor och värk vecka efter vecka.

2011-01-13 @ 12:42:09
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: ralle

-Jag har varit med i massor av grupper av tjejer som har diskuterat just manskroppen och inte en enda gång har jag hört en kvinna säga "jag skulle vilja ha en man med muskler".



Det brukar vara såhär för det mesta:Fula tjejer säger att dom inte gillar killar med muskler, för dom har ingen chans på dom ändå ;)



2011-02-06 @ 21:38:37
Postat av: Bella

Ralle: Ha ha, ja eller så kan det vara så att man kanske inte vill ha en kille med muskler? Jag har fått chansen att få en kille med muskler men det är inte min grej alls och därför så har jag inte heller sökt efter såna heller.

2011-02-06 @ 22:00:09
URL: http://bbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback