Tokunge

Nu kan man äntligen sätta sig ner vid datorn och försöka sig på en liten uppdatering av bloggen. Efter ca 20 minuter tillät min dator mig att ta sig ut på internet och även sonen sover just nu så att han är inte längre trött och grinig, pust. Han har varit lite jobbig med sovandet den sista tiden. Han vaknar alldeles för tidigt på morgonen och han är inte alltid lika lätt att lägga på dagarna längre trots att han knappt kan hålla ögonen öppna. Nej man ska kämpa tills man faller genomsvett i sömn, det är melodin numera.
Igår somnade han dock ganska så fort i sängen, i alla fall på kvällen. Då hade Aleks och Felix varit här på besök och dom gav bebisen en liten försenad julklapp vilket var en superfin stickad tröja som Felix farmor hade stickat.

Igår vart det inte så mycket "sitta still". Först så åkte Simon till vårdcentralen och fick bekräftat en svår bihåleinflammation, sen vart det besök hos barnmorskan där det var dax för mätning av magen och lite annat och sen så åkte vi till Apotek och affär innan tiden kom då vi hade bestämt med de andra tokarna att dom skulle komma förbi. Ingen rast och ingen ro, men det gick bra.



För ett litet tag sen så skrev jag om roliga saker som Liam har hävt ut sig, och de här dagarna har varit kantrade med den ena roligheten efter den andra. Så jag tänkte ge er en liten uppdatering om saker och ting som förisgått i Liams huvud veckan som gått.

Vi satt i bilen och Liam har en stooor fascination av månen så han satt och letade efter den.
- Månen borta, säger han då han inte hittar den.
- Det är nog för mycket moln på himlen för att vi ska se den, svarar jag honom då.
Han satt tyst en liten stund och sen säger han:
- Månen är hemma.

Vi har hållt på och gjort om en massa i vårat sovrum. Möblerat om och grejat för att få plats med vaggan som vi också skruvat ihop och satt på plats. När vi plockade ur en byrå som stod i sovrummet så hittade vi ett kort på mig från när jag var liten.
- Det här är mamma när hon var en liten bebis, förklarar jag då för Liam och pekar på bilden.
Liam tittar på den och efter en liten stund säger han:
- Nej, det är ju en TJEJ!
Tokunge!

Igår lyckades han faktiskt med två roligheter på dagen. Första gången var när jag och Liam satt och tittade på filmen Dumbo. I filmen så får en massa olika djur sina små bebisar och Liam sitter och berättar vad det är för djur han ser:
- En giraff, en fågel, en apa....
Men när han kommer till en tiger så säger han:
- Pappa!
Jag skrattar lite och sen så fortsatte han förklara vilka resten av djuren var och när han kommer till flodhästen utbrister han:
- Mamma!
Om jag inte var gravid hade jag nog tagit lite illa upp, ha ha.

När vi hade varit iväg till barnmorskan och satt i bilen på väg till affären och säger Simon att han ska få en liten present om han är snäll i affären. Liam lovar att han ska vara snäll och Simon ger då Liam en liten lila gummiödla på med glitter som han har fått tag på utanför barnmorskan. Liam skiner då upp och halskriver:
- Åh, WOW! Vacker!
Sötnosen!

Ibland är det bra roligt med barn. Funderar på att köpa mig en liten bok där man kan skriva upp alla roligheter som Liam säger för det kommer ju lite titt som tätt och det är lätt att man glömmer bort. Sen när det är två stycken som ska springa runt och säga tokigheter så kommer man nog lätt att glömma, och man vill ju gärna ta vara på den tiden.
Nu ska jag byta om och göra mig i ordning och sen blir det att väcka Liam ur sin skönhetssömn. Ska försöka ta oss iväg en liten stund till Öppna förskolan innan vi ska åka till affären. Simon ska iväg till Skarpö med jobbet ett par dagar och Liam ska sova hos farmor så vi måste handla hem lite saker så jag har när jag är ensam hemma.

Kommentarer
Postat av: Anna B

Dom är för söta när dom kläcker ur sig sina tankar :)

Hur länge är det kvar nu? Du kommer nog bli gigantisk mot slutet! ;-) Hoppas allt är bra iaf.

Kram

2011-01-18 @ 13:44:25
Postat av: Sofie, Texas & lillan i magen

Hahaha han är för skön!



Vad har du får mått på magen o vilken vecka är du i nu?

Jätte fin bula!



Min hade vuxit 1cm på 1 vecka, det känns sådär, vart ska det sluta lixom? =D

I v 31 hade jag 30cm.

Postat av: Bella

Anna: Ja de är väldigt goa ibland :)

Nu är det 9 veckor kvar så det tickar neråt med en stadig fart. Känner mig gigantisk nu med men är faktiskt mindre nu än när jag väntade Liam, annars brukar man ju bli större med barn nr 2 :)

Hoppas allt är bra med dig med!!

Kram

2011-01-19 @ 18:30:51
URL: http://bbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback