Varning för Sportzone...

Det är så svårt det här med blogg, i alla fall för mig. Jag vet inte om ni andra har det som jag men varje dag då jag inte sitter vid datorn så tänker jag att nästa gång jag ska skriva i min blogg så ska jag skriva det och det och det. Sen när jag väl kommer till datorn, loggar in på min blogg så blir det helt plötsligt tomt. Blankt som ett tomt papper. Jag sätter fingrarna mot tangenterna och försöker komma på en början, men alla förslag jag kommer på låter exakt lika tråkigt. När jag väl suttit en stund så får jag svaga minnesbilder om vad det hela skulle handla om, det jag tänkte skriva, men ack så tråkigt det låter i mitt huvud. Måste jag verkligen skriva ner det? Vad tänkte jag på? Japp så fortsätter det. Sen efter jag har skrivit klart något meningslöst och sparat det så kommer jag sedan på vad jag skulle ha skrivit egentligen, men då är jag för trött för att skriva om allt från början. Om du har orkat läst så här långt i min blogg så ska jag snart beskriva vad som händer i mitt liv. Jag lovar, jag ska inte tala om mitt tomma huvud i all evighet, jag har annat att skriva om också. Men nu har ni en förklaring till varför det jag skriver kan låta så otroligt tråkigt ibland.. eller ofta.. Det är ju upp till betraktaren att avgöra. Alltså Du.

Eftersom lördagen bestod av vuxendricka och slutade allt för pinsamt så väljer jag att helt hoppa över den dagen och berätta om måndagen istället. Det finns gränser ibland även för mig.
I måndags var det dax för min lilla kille att ta vaccinationssprutan. Det gick väldigt bra. Han skrek inte så mycket, till mammas lättnad. Däremot på natten började han bli grinig och fick snart feber. Tisdagen var en enda lång varm feber för min lilla gosse, men lite alvedon gjorde det hela lite lättare och bättre.

Måste även berätta och varna för Sportzone i Örebro, gymmet vid järntorget. Jag och min sambo försökte för lite över ett år sedan att komma i form och kanske få en lite smalare kropp (detta fungerade inte för mig, hur mycket jag än försökte. Sedan fick jag väll förklaringen varför "magen" inte försvann med plusset på stickan). Vi hittade på Sportzone som hade nya maskiner och verkade väldigt bra. Vi skrev på papper efter att dom som jobbade där suttit och lovordat gymmet. Än så länge allt väl. Det gick väldigt lätt att gå med i gymmet men sen var det genast problematiskt att försöka ta sig ur. Pappret vi hade skrivit på var bindande på ett år, något som dom inte hade berättat muntligt för oss utan som stod någonstans i kontraktet vi skrev på. Sambon fick betala mer i månaden än jag (konstigt eller ?). Sen när jag försökte gå ur första gången (!) så var jag tvungen att boka tid för att skriva min namnteckning på ett papper som skulle göra att jag godkände att jag inte ville vara kvar. Just ja, jag skulle även komma med en anledning varför jag inte ville vara kvar. Varför?? Denna tid hade dom på dagen, senaste tiden var runt 15.00. Alltså, har du inget jobb som accepterar att du går ifrån för att gå ur ett gym så är du fast. Andra gången jag försökte, ett par månader senare så gick det hur bra som helst att komma i stort sätt när som helst.
OBS! Att vara gravid och att du inte FÅR träna för barnmorskan är ingen anledning att sluta tidigare på ett gym!
Efter vi hade skrivit på pappret så fick vi reda på att de skulle dra pengar för ytterligare en månad. Varför? Det är ju inte som en lägenhet som man måste flytta ur. Det kunde väll bara sluta gälla på en gång?
Sen efter allt detta så ringer chefen till Sportzone sedan till min sambo och säger att dom tydligen inte dragit pengar från honom via autogiro som de skrivit på att de skulle göra. Så nu lagom till jul ska sambon betala tillbaka 5000:- till Sportzone. Chefen sa att sambon även kunde betala kontant för att det inte ska krångla.... Tror han allvarligt på det själv?

Nej här samlas fettet på kroppen. När det väl är dax att göra något åt det så tar jag mina pengar till något annat gym. Detta gäller även mina och sambons vänner. Tack för dåligt bemötande Sportzone!


Kommentarer
Postat av: cia

Måste även varna för Träna Lätt på Storgatan. Min dotter råkade ut för en olycka, blev påkörd i 120km/h och svårt skadad. Men att få sluta träna kommer inte på frågan. Dom ska ha sina pengar. Trots att dom lovade att hon skulle få avsluta medlemskapet om hon fixade läkarintyg. Sedan när läkarintyget blev inlämnat så ändrade han sig chefen där.Fortsättning följer för nu är jag RASANDE!!!

Jag rekommenderar att träna på Haga badet. Där är dom trevliga

2010-05-19 @ 19:03:55
Postat av: Bella

Träna lätt är det nya Sportzone så nej man ska verkligen hålla sig undan från dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback