Polisen och Jokern

Nu är den tiden på året förbi. Den här tiden är en av mina favorittider då jag är barnsligt förtjust i maskerader och att få leka med färger, former, kläder som man gjorde när man var liten. Vanligtvis så är jag ute i alldeles för sen tid, precis som med julafton. I år var det en blandning av god och sen tid. Nästan allt jag skulle ha hade jag redan hemma men det var en liten detalj som jag behövde för att få allt att fungera, ett speciellt lim, och det var jag ute i alldeles för sen tid för. Men tack vare en hemsida som hade leveranstid på bara någon dag så hann jag få hem allt i god tid ändå.
 
Så dagen var kommen och jag tog på mig min outfit och åkte hem med en flaska vin till min vän M. Hon var utklädd i finaste leopardmönster som matchade hennes tattuering som även den är ett fint leopardmönster som sträcker sig över halva armen. Efter en flaska vin, prat, musik, fotografering och allt som kvällen hade att erbjuda så beställdes det taxi in till stan och målet för kvällen. Det blev halva priset för entrén eftersom vi var utklädda och sen begavs det in i vimlet. Mörkret, alla kostymerna, dekorationerna och röken som fick tankarna att gå tillbaka till högstadiedisco var i perfekt symfoni. Här blandades skräck men glädje. På den här ytan fick B1 och B2, poliser, hallickar, zombies och en och en annan Joker dela på dansgolv och drinkarna som flödade i baren. Själv var jag nog ganska så tråkig, eller vuxen och drack mestadels vatten i baren. Men roligt hade vi. Det vart en massa dans och skratt hela natten lång och vi hade en riktigt bra kväll. När jag väl kom hem och la hornen på hyllan så kunde jag inte vara annat en nöjd.
 
Jag hoppas att ni alla hade en lika fantastisk kväll och natt som jag hade!
Glad Halloween i efterskott alla!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback