Första halvlek avklarad

Idag är en ny dag. Hela förmiddagen har varit jäkt jäkt jäkt. Började lämna Nemo på dagis och sen gick jag iväg och lämnade av Liam. Idag är det fotografering på Nemos dagis vilket betyder syskonfotografering 1 ½ timme senare så för mig var det hem och leta efter nya kläder till Liam, hämta Liam på dagis för att ta honom till Nemos dagis för syskonfotografering. Nemo var självklart trött, grinig och mammig men det vart nog ett kort på dom båda. De enskilda korten sa dom att han i alla fall hade varit superglad på. När det var klart fick jag ta med mig Liam igen och lämna honom på sitt dagis för att sen gå hem, äta, göra allt som jag har tänkt att göra och nu sitter jag och bloggar en snabbis för att sen gå tillbaka till Nemos dagis för att hämta honom och sen hämta Liam på hans dagis och sen ska man hem och göra en omelett som dom ska få till mellis. Puh. Sen får jag kanske hämta andan i två sekunder innan det ska lagas kvällsmat och sen kommer Simon hem och så får vi se vad som händer sen. Vår diskmaskin har det blivit något fel på så förhoppningsvis så kan vi få igång den för den behövs just nu! Just ja, jag måste till Apoteket för att hämta ut medicin igen. Ska ta två tabletter, tre gånger om dagen i en vecka mot min ständiga huvudvärk och om den inte ger sig till nästa vecka blir det att försöka boka upp tid för röntgen. Måste säga att ibland känns det som att alla mediciner man får hela tiden bara gör så att man blir sjukare och sämre, men det ska väll bli bättre snart hoppas vi på. Hoppas på att den här veckan ger resultat!
 
Kände i alla fall att läkaren jag träffade igår var superbra och det var skönt för det händer allt för ofta att man träffar på läkare som inte riktigt verkar veta hur man bemöter människor. Varför välja ett sånt yrke när man inte alls klarar av den sociala biten har jag frågat mig många gånger. Sen fick jag gå till labbet och lämna lite blod. Där stod det istället en tant som pratade på om att jag skulle kanske få äta medicin resten av livet (något som man inte alls vill höra just då eftersom man ändå är där för att man inte vill göra det) så hon kanske skulle behöva en lektion i att få sina patienter att bli lugna. Tur att jag tar det med en nypa salt och inväntar resultat innan jag börjar måla fan på väggen.
 
Nu är det snart dax att hämta barnen på dagis och påbörja andra halvlek av denna dag. Först ett litet ärende och sen är det skorna på som gäller.
 
Ha det bra där ute i mörkret!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback