Tillbaka till vardagen

Nu är vi hemma i Sverige igen och tillbaka till vardagen. Liam har börjat dagis (ja jag säger dagis och sen får ni säga vad ni vill om det!) och Simon har börjat jobba igen så nu är det verkligen vardag igen.
Bröllopsresan har varit underbar. Det var strax under 40 grader dom dagar som vi var där och runt 27 grader i vattnet så värme har vi fått! Vi har också druckit alldeles för mycket drinkar och Mythos och ätit alldeles för mycket souvlaki, men det har det helt klart varit värt! På resan träffade vi på ett annat trevligt svenskt par som visade sig komma bara några få mil från oss, roligt. Spenderade några kvällar med dom sittandes i den fantastiska Cocktailbaren som serverade hur mycket cocktails som helst gjorda på färska frukter och krossad is. Priset för en stor cocktail var 4 euro och för en Mythos (som var Simons favorit) 2 euro. Perfekt!
Vi har också spanat in Afandou, Lindos och Rhodos stad under veckan vi var där så det kändes som att vi fick det mesta avklarat. Har dock inga bilder att dela med mig av just nu för jag hittade inte min kamera innan vi skulle åka så allt är taget med Simons kamera, men det kommer senare.
 
Liam har också hunnit fylla fyra år sen vi kom tillbaka. Stora killen! Så vi har firat honom i flera omgångar sen vi kom tillbaka så mycket tårta har det blivit. Får nog börja mitt nya smalare liv lite senare, ha ha.
Liam var glad över att få bli fyra år men samtidigt var han lite besviken för han var helt säker på att han skulle bli lika stor som pappa när han fyllt fyra.
- Mamma, varför är inte jag lika stor som pappa nu? Frågade han besviket flera gånger.
Plutten! Man vill bara krama om honom och förklara att han inte behöver ha så bråttom med att bli stor, men det kommer nog mest bemötas med en oförstående min och huvudskakningar. Istället får man pedagogiskt förklara att det tar lite längre tid att bli så stor och förklara med fingrarna hur många år som Liam är vs pappa. Nu verkar han i alla fall ha glömt bort besvikelsen för stunden. Kanske beror det på att han fick Skylanders i present och har annat att tänka på?
På söndag blir det i alla fall hans första barnkalas med några kompisar han har valt ut. Som han har längtat! Ska bli spännande att se hur vi ska tackla den dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback