Platsen som Gud visst råkade glömma

Hur har ni det i erat badrumsskåp? Jag har insett att jag har ett i-landsproblem. Jag har alldeles för mycket i badrumsskåpet men alldeles för lite av det som jag faktiskt använder. Jag är nog sämst i världen på att använda en massa produkter för att få lenare hud, mindre rynkor, snyggare naglar och så vidare och så vidare.. Jag har en flaska som jag använder när jag vill få bort smink runt ögonen och en burk med någon braig creme som jag smörjer in ansiktet för att inte bli för torr. Hade jag inte blivit torr i ansiktet hade jag förresten inte ens haft den sista för att jag glömmer konstant bort att smörja mig. Det är i stort sätt det som jag använder av det som jag har. Sen har jag massor av produkter som jag just nu inte kan säga alls vad det är för några, men de fyller upp skåpen väl! Dom är rosa och vita och blåa och allt vad dom nu är, men vad fanken är dom till för? Ingen aning. Och hur mycket jag tänker på det så har jag ingen aning om varifrån de kommer heller. Mina badrumsskåp tillverkar nog dessa flaskor och burkar själva för jag kan verkligen inte komma på när jag skulle fått eller köpt dessa produkter, men de står där och tar plats i alla fall.

Alla nagellack som jag har kan jag i alla fall ta på mig att jag har köpt. Det finns flera olika lack i massor av olika snygga färger som jag ska måla naglarna med när jag går ut. Just ja, jag tänkte ju inte på att jag är tvåbarnsmamma och väldigt sällan går ut på galej och när jag väl gör det så inser jag till 90% av gångerna att jag inte har hunnit (eller glömt) måla naglarna i någon snygg färg. Så där inne står alla dessa lack och hånar mig för att jag förmodligen både går ut för sällan och är alldeles för glömsk. Det värsta är ju då man får sina infall att man faktiskt ska måla naglarna och då har ju alla lacken hunnit torka. Kasta pengarna i sjön kanske men det är det väll värt när man väl vill ha en viss färg på sig när man går ut? Dyr färg blir det med tanke på hur många flaskor nagellack som jag inte hinner använda sen.

När jag öppnar mitt badrumsskåp för att ta fram det lilla jag faktiskt använder så är det sällan jag lyckas utan att ha ner en massa andra saker. En massa flaskor och burkar som har ett lager med damm på sig och som jag tänker att det där ser ju inte så fräscht ut när jag tar upp dom från golvet och sen stoppar jag tillbaka dom in i skåpet igen. Ibland om jag inte har bråttom så sköljer jag av dom under kranen så att de ser ut som nya igen och sen stoppar jag in dom i skåpet igen och tänker att den där produkten kommer jag snart att använda igen fast jag egentligen inte ens lagt en tanke på vad det är för produkt.

Smink är också något som jag har massor av. Ögonskuggor har jag kommit fram till att de är roliga att kombinera med olika färger osv så att dom använder jag faktiskt, men hur är det med det andra? Jag har lite olika läppstift och sådant, sådant som jag använder när jag kommer ihåg vilket också är alldeles för sällan. Mascaror har jag nog fyra olika och jag kan erkänna att jag verkligen inte använder alla utan det är sånt som bara står för att mascaran inte var tom när jag hittade en ny och bättre. Jag tänker ju att den lite sämre mascaran kan vara bra att ha till vardags men det kommer aldrig längre än till tankarna.
Foundation är något som jag har och som jag använde en hel del förr i tiden och som jag fortfarande tror att jag använder men som jag inte alls gör. Varje gång jag står där och tänker att jag ska ta på mig det så överväger jag om det är värt dom sekunderna det tar att smörja in ansiktet och inser att det inte är det och att jag förmodligen måste tvätta händerna efteråt och då blir proceduren alldeles för lång. Det är inte värt energin så att säga. Så där ligger de, mina fina foundations, och samlar damm. Men en del av förpackningarna är vackra i alla fall. Och de kostar mycket!

När jag flyttar så ska jag nog ta en stor påse och bara kasta en massa saker som jag faktiskt inte använder. Sen ska jag gå igenom om jag har lack som har torkat och sen vet jag att jag har ett lack som är helt värdelöst för att det tappar färg konstant men som jag alltid glömmer att kasta. Glömmer alltid bort vilken flaska det är så jag måste nog prova igenom en gång snart igen.
När vi flyttar ska jag alltså rensa igenom badrumsskåpen (japps, vi har två överfulla och det räcker för jag har börjat placera saker på tvättmaskinen också) och sen ska jag enbart spara på sånt som jag använder. Kanske sånt som jag kommer att använda inom en snart framtid också. Kanske att jag kommer spara på förpackningarna med mycket i. Eller vi säger så här: När jag flyttar ska jag köpa ett STORT badrumsskåp eller dylikt så jag kan få plats med alla mina förpackningar av onödigt innehåll som jag aldrig kommer att använda. Hur låter det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback