2 veckor

Idag är Nemo 2 veckor gammal! Helt sjukt vad tiden går fort! Egentligen så var han ju beräknat till igår och det känns jättekonstigt att tänka på idag. Nu känns det nästan som att han alltid har funnits här. Det är inte klokt vad fort man kommer in i rollen som tvåbarnsmamma. Men det kanske är också för att Nemo är så otroligt snäll och allt gå så väldigt bra. Liam älskar sin bror och visar inte det minsta svartsjuka och Nemo äter, sover och bajsar bara. Katterna för mer liv och tar mer plats än vad Nemo gör!

Liam har sagt några roliga saker till som vi kan lägga till listan.

Strax efter att vi kommit hem från förlossningen så frågade jag Liam om jag inte kunde få en kram varvid han svarar:
"Nej, jag är stor!"
Men efter några timmar så fick jag min efterlängtade kram. Då var han inte för stor för att krama mamma längre.

I lördags så pumpade jag ur mjölk för att vi skulle testa att ge Nemo flaskan så jag kunde ta ett par glas vin. När man pumpar så kan det ju ta några sekunder innan det kommer någonting och Liam fick syn på att det inte kom någonting i flaskan och säger då:
"Mamma, vällingen slut!"

Kommentarer
Postat av: Magdalena

haha vad gulligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback