Morgonrutin eller så

Vissa mornar går ingenting som det ska och vissa mornar så går allt som det ska. Idag var nog en blandning. Egentligen gick väll ingenting som det ska men på något sätt hade vi god tid på oss att göra allt så allt gick som det skulle ändå.

Jag somnade som vanligt om efter att ha stängt av min första väckarklocka. Som tur är så har jag börjat ställa en till och den vaknar jag ibland lättare av, men idag var inte en sån dag. Eller visst, jag vaknade, men jag somnade om lika kvickt igen. Som tur var (uj uj, tur är inte ett vanligt ord i den här familjen!) så vaknade jag till liv inte allt för lång tid igen. Klockan var runt halv åtta så jag hade bara sovit en kvart extra! Jag kikade till vänster om mig där mina två små killar låg och sov. Liam hade kommit upp på morgonen och kastat pappa ur säng och Nemo vaknade i stort sätt i samma veva och ville bli överburen till vår säng. Men nu sov de som små stockar.
Jag kilade upp för att göra i ordning mig själv först och främst. Kastar ner helveteskatten från bordet och går in i vardagsrummet där vi just nu har våra garderober. Vem finner jag inte i sovandes i soffan om inte Simon! Mannen som skulle börja klockan sex på morgonen. Blev att kasta honom ur soffan (oj vad han blir omkringkastat) och efter att han snabbt tagit på sig kläder och skyndat iväg kunde jag göra mig själv i ordning.
När jag var klar smög jag in till killarna igen. Där gjorde jag i ordning Liam för dagis och gav honom en flaska välling som han fick ta medan han tittade på Barnkanalen. Välling är också det enda som går riktigt bra för honom att dricka på morgonen så han har alltid den rutinen. Jag är inte heller någon frukostätare så han har väll ärvt det från mig.
Efter det blev det tandborstning, göra i ordning Nemo och sen ta på oss kläderna och lämna för dagis. Vi kom 10 minuter före utsatt tid och jag kände mig nöjd och glad.

Kommer hem och har fortfarande det där nöjda och glada humöret. Öppnar ballkongdörren och inser att dörren svällt efter gårdagens skyfall men låter mig inte ändra humöret. Sen sätter jag mig vid datorn och det tar som vanligt ca hundra år innan jag kommer in på internet men låter mig ändå inte knäckas. Loggar in på tv4 play för att kika på de htg-avsnitt jag missat men då funkar det inte! Inga program vill laddas!! Jag känner genast hur mitt humör blir sämre. Jag ammar Nemo och sen somnar han om igen och nu sitter jag här och surar. Att någonting så litet kan förstöra en morgon!

Ursch och blä! Är det inte lunch snart så man får äta? Någon äcklig frukost känner jag inte alls för och jag är hungrig!

Kommentarer
Postat av: Ewa-Marie

NäjAG förstår preciiiis. De andra incidenterna var ju inte hela världen men atr missa HTG är ju fruktansvärt!!!!!! Favvo lixom

2011-06-09 @ 07:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback