Tokbarn och brandbilar

Nu har jag varit lite inaktiv här igen men ni kanske förstår att det kan bli lite så nu när det är sommar?
Idag har jag och barnen träffat Josefina och hennes barn. Först lite bus och fika hemma hos dom, sen blev det bad i Tegnérparken och till sist blev det en pizza hemma hos dom och sen kom Simon hem från jobbet. En skön heldag med barnen med andra ord.

Liams nya favoritmening är "har jag sagt". Vet inte varifrån han har fått det. Samtidigt använder han hans andra favoritord "måste" ganska så flitigt. Här är två tillfällen då det har använts:

Igår gjorde jag mat åt mig och Liam. Efter att jag ätit upp skulle jag ta bort min tallrik (Liam hade ätit ytterst lite då) så säger Liam:
- Tack för maten!
- Lite mer kan du väll äta?
- Nej! Tack för maten har jag sagt!
Tokbarn!

En kväll för ett par veckor sen ville Liam inte alls sova. Han var uppe flera gånger och hade olika ärenden som han skulle göra. När jag lagt honom för tionde gången i rad säger Liam:
- Jag ska städa!
- Nej du ska inte städa nu, städa får du göra imorgon.
- Men jag MÅSTE städa!
Är nog första och enda gången som jag kommer få höra den meningen.

En annan sak som är lite roligt med min underbara son är när han leker med brandbilar och han ska låta som en brandbil. Han har missuppfattat lite med det där om hur en brandbil låter för han brukar alltid ljuda:
- Brand-bil, brand-bil, brand-bil.

Kommentarer
Postat av: Axelina

Gulliga tokbarn. Min tok frågade mig för några veckor sen, Mamma får jag städa ? SNÄLLAAAA!! den frågan lär jag aldrig höra igen..

Postat av: nettan

Heheh vart får barn alla roliga kommentarer ifrån? Söt han är din lilla liam, nemo med :)

2011-07-08 @ 00:11:09
URL: http://treblirfyra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback