Vecka 30

Åh mitt hjärta klappar lite extra just nu. Sitter just nu och plockar bland alla nya bebiskläderna, sorterar upp dom i färg och kör dom i maskinen för att de ska vara nytvättade och klara tills bebisen kommer. Efter att kläderna torkat ska jag börja packa bb-väskan. Satt här om dagen och tänkte igenom hur skillnaden ser ut mella när man skulle åka in för att få Liam och kom på en sak som jag helt glömt bort, Liamväskan! När vi ska in till förlossningen så kommer vi förmodligen inte vilja springa runt som irra höns och leta efter saker som Liam ska ha med sig så att vi ska försöka packa ihop en väska även till honom som kommer innehålla lite kläder, nappflaska och färdigköpt välling så vi bara kan ta våra väskor och springa ut till bilen när det väl sätter fart.

Annars just nu så händer inte så mycket hos oss. Jag har varit iväg på första vattengymnastiken efter juluppehållet vilket var gudomligt skönt och Simon ligger tyvärr här hemma med hög feber och förkylning, stackarn. Något som går nu tror jag. Så idag blev det hemkört med kinamat. Jag klarar knappt av att stå upp efter en dags jobb och Simon är ju som sagt supersjuk så då är det skönt att det finns sådant att ta till. Vi fick båda världens största portioner med mat så att det räcker minst till imorgon också, förmodligen någon mer gång. Solbaren är bra fint ibland!

Nej, bäst att plocka vidare här. Sen ska vi slå på en film och ha lite mys med vindruvor, bra avrundning på kvällen.

----

Du är på dag 206 av 280.

Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 2 fulla dagar (v29+2).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 28 mar 2011
Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning.



Tack Familjeliv.se som gör att jag kan få denna fina räknare att räkna ner graviditeten fram till bf med.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har sparat din gissning och kommer uppdatera listan nån dag... =0P



Ah, ser att du bara är 2 månader efter mig i graviditeten. Skojsigt. =0)



Hur har du mått hittills?

Postat av: Linn

Tack så mycket!! = )



Vad roligt att packa BB väska! Jag tycker att det var jättemysigt! = )

2011-01-14 @ 07:49:46
URL: http://enstoltmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback