Maria Montazami i mitt <3

Katter!! Gaaah. Nu har dom börjat med att ha omkull blomkrukorna här hemma. Funderar på om man ska limma fast krukorna i fönsterbläcket och får genast en nostalgibild i huvudet av en svart och gul tub med Karlssons klister. Undrar bara vad hyresvärden säger när man ska flytta härifrån..

Har nu fått arslet ur vagnen och skalat och skivat potatis som jag körde in i ugnen. Själv har jag fått något knäpp så jag klarade inte riktigt av att sluta skala potatis (kanske man varit en kocksslav i ett tidigare liv?) så att jag skalade 7 potatisar som jag nu tror att jag ska få i mig. Ni som tror att man som gravid äter mer än vad man annars gör får nog tänka om. Man är mer sugen på saker att äta osv men man har ju ingen plats i magen för maten så man äter mindre än vad man i normala fall gör. Spelar ingen roll om man måste dela med sig av maten man äter (snikna unge). Så 7 potäter och en stycke kött ska jag försöka klämma ner i magsäcken. Fördelen med att enbart laga mat till sig själv är att jag nu kan exprimentera hur mycket jag vill med köttet och blir det äckligt kan jag ju alltid äta enbart potatis, kommer nog bli mätt ändå.

Annars så hatar jag att läsa bloggar som "kändisar" eller bloggerskor skriver. Tycker bättre om att läsa om mer normala människor, tar mer tag i mig än alla de andra. Men jag har ju en favorit som har en plats i mitt hjärta och det är riktigt kul nu eftersom jag hittade hennes blogg. Maria Montazami är min idol! Vem skulle inte vilja ta över hennes plats som en halvcrazy hemmafru med dille på tofsar?! Så hennes blogg är tillagt i min bloglovin tillsammans med en massa andra bloggar som jag klickat för att jag ska följa (tack Emmelie). Kommer nog bli mitt nya beroende.

Hej och hå, nu ska jag ta en tablett så jag blir lite vimsig och vacker.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Såg att jag missade en kommentar från dig... =0)



Tack, det är skoj att göra designer och leka i Photoshop. ;0)



Jag tyckte det var svårt i början med både Photoshopdesign och att lägga in och fixa i bloggar. Men med mycket trixande, övande och hjälp från sidan
www.designadinblogg.se så har jag lärt mig mer och mer. =0D

2011-01-20 @ 18:17:13
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Lisa

2011-01-20 @ 18:17:27
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Lisa

Oj, jag råkade skicka en tom kommentar nyss, sorry. ;0) Haha.



Det jag skulle skriva som jag inte hann, var att jag gillar också Maria Montazami. Och det är extrakul att hon kommer ifrån Västerås som jag. =0D

2011-01-20 @ 18:18:22
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Ewa-Marie

Vi har ett rätt lågt vardagsrumsfönster och därför också väldigt låga fönsterbrädor. När jag fick min son satte jag fast krukorna jag var rädd om (och lampor som lätt välte) med dubbelhäftande tejp under. Min filosofi var att han skulle kunna lära sig att saker ramlar på lite andra saker t.ex. plastkrukor etc. som inte går i tusen bitar och så. Så det är en bra idé tycker ju jag att sätta fast krukor och annat man är rädd om

2011-01-20 @ 18:41:23
URL: http://ewamarie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Våra katter är också i fönstren hela tiden, så vi satte fast blomkrukorna med dubbelhäftande tejp.. lite klurigt att få bort men det funkar tokbra :)

2011-01-24 @ 23:05:04
URL: http://jazzup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback