Vad föräldrar vill och vad barn vill

Undrar hur lång tid det dröjer innan han ger upp? Simon är inne på Liams rum och försöker natta honom och jag hör att inte Liam är den som verkar vilja vila nu, oavsett hur trött han än är. Vad barn vill och vad barn behöver är verkligen två helt skilda saker. Vad föräldrar vill och vad barn vill brukar inte heller alltid stämma överens.

Igår vart det en heldag, vilket kändes ordentligt i magen när jag kom hem på kvällen sen igen. Men det är skönt att vara borta och se något annat än lägenheten ibland med. Det behövs för att man ska orka med.
Först blev det ett besök hemma hos Anna och hennes Siri och efter det så åkte vi till Hällabrottet där det blev tacobuffé. Man äter nästan lite för mycket på såna där bufféer men det är ju så gott! Efter det hade klockan hunnit bli ganska så mycket så det blev en tur till affären och sen åkte vi hem. Gjorde lite hallonbladste och satte oss sedan framför en actionkomedi med Bruce Willis. Simon somnade i soffan, själv såg jag resten av filmen innan jag väckte honom för att vi sedan skulle borsta tänderna och lägga oss.

Även denna natt har katterna varit oerhört jobbiga och inte låtit oss sova som vi vill. Men jag hoppas på att vissa faktorer kan göra så att vi inte kommer få något besvär med dom från och med i sommar i alla fall. Har lite tankar om hur man kan göra vissa saker om de fortsätter och inte vill sluta (nej, vi ska inte göra oss av med dom!). Inget som man riktigt kan göra nu men till sommaren så går det kanske. Vi får vänta och se.

Kommentarer
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

Postat av: Magdalena

Ja det är jätteroligt tycker jag. Min man fick det i julklapp av sitt jobb. Det är ju ett spel av typen TP och NE. Alltså frågor av skiftande svårighetsgrad och i olika kategorier.



Haha ja vad man själv vill och vad barnen vill är sällan samma sak. :)

2011-02-19 @ 15:57:31
URL: http://malikon.wordpress.com
Postat av: Emmelie

Nu blir jag nyfiken, va ska ni göra med katterna till sommaren? Ja katten e söt, men hon har inte riktigt kommit ur sitt skal än :)

2011-02-19 @ 20:41:59
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Lixy

Det är min flickvän som tar de flesta kort :)

2011-02-19 @ 21:31:57
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback