Respektlösa grannar

HATAR min nya granne!! Just nu vill jag bara flytta härifrån! Hur jävla respektlös får man vara som granne? Tror man att grannarna vill lyssna på samma musik som man själv lyssnar på vilken tid på dygnet som helst? Grannen flyttade in hit för bara några veckor sedan och han går redan mig på nerverna. På dagarna när man är hemma så hör man hans musik strömma genom golvet och på helgerna så är det hög musik till sent på nätterna... eller helgerna, varför inte vardagarna också? Han visar inte någon respekt om han sätter på hög musik kl 11 på kvällarna. Flertalet gånger har han överröstat vår tv, ska man verkligen behöva ha det så?
Igår när vi nattade Liam runt 8 så strömmade musiken nerifrån rätt upp i Liams sovrum. Alltid trummor, alltid bas.
Nu sitter jag och tittar på tv genom datorn och trots att datorn står i avstånd så att jag kan skriva samtidigt som "teven" går på så överröstar hans musik min dator.

Någon som vet något med regler hur det är med störning osv? Hur mycket får man väsnas i lägenheten? Vart ringer man om man vill få tag på någon form av störningsjour?

Nu vill jag bara flytta! Saknar mina gamla grannar!!!

Kommentarer
Postat av: alexandra mamma till tove

börja med att prata med din hyresvärd.. så pratar hyresvärden med grannen.. hjälper inte det kontakta hyresgästföreningen..



jag vet inte vilka regler ni har men i de flesta hyreslägenheter brukar det vara att vid 22 ska det vara tyst. men jag tycker det finns en gräns hela tiden. man ska ju kunna leva i sin lägenhet utan att bli så störd av grannen..

Postat av: Svan

Efter 10 så kan du ringa till störningsjouren, men INTE innan du eller Simon har pratat med honom, du får säga det att ni har en liten son och att det är ett till barn på väg.

Visa lite jävlaranamma nu!

2011-02-21 @ 14:52:17
URL: http://th7th.wordpress.com
Postat av: Emmelie

Ja snacka med grannen, sen så ring!

vad va de ni skulle göra som blev framflyttat?

2011-02-21 @ 19:07:41
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Anna B

Ring på 234 gånger om dagen och påpeka att det låter upp till er, ge inte upp!



här fick man inte högerklicka och lägga in länk, så gå in på obo.se > för våra hyresgäster > trygghetsjouren.

2011-02-21 @ 21:34:19
Postat av: Västgötskan

Du kan ju börja med att prata med grannen. Hjälper inte det, tar du kontakt med hyresvärden.



Det kan nog skilja lite mellan olika hyresvärdar, men kl 22 brukar vara ganska vanlig gräns!

Hoppas det löser sig. Aldrig kul med grannar som inte respekterar andra... :-P

2011-02-22 @ 10:22:37
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: lina

ja gå upp å prata med honom, jag oroar mig jämt för att vi stör grannarna under oss. man vet ju aldrig hur lyhört det faktiskt är.

2011-02-22 @ 20:30:56
URL: http://linahelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback