Pyssel

Idag känns det som om det har varit en riktig pyssel- och måldag. Efter att ha lämnat Liam på dagis så fick jag äntligen arslet ur vagnen att måla min canvastavla som jag köpte för några veckor sedan. Igår fixade jag papper så att jag kunde klippa ut en mall till den och idag kunde jag äntligen göra den. Det hela var lite av ett expriment eller nått men resultatet tycker jag vart helt ok ändå. Har dock inte kunnat sudda bort mina stödlinjer för vi har inget sudd hemma, men jag hoppas att Simon har med sig ett så att jag kan ordna det när han kommer hem från jobbet.


Resultatet. I hjärtat finner man allas namn.


Efter att jag hämtat Liam på dagis så bestämde jag för att vi skulle spendera eftermiddagen inomhus. Just nu känns det som att det var länge sen vi gjorde det och eftersom vädret är lite kyligare idag så kan vi lika gärna vara inne. Tanken var att vi skulle pyssla och städa lite men Nemo bestämde sig för att han ville ha konstant närhet så att jag fick bära på honom hela tiden så det vart inte riktigt som jag tänkt mig. Men vi har målat i Liams målarbok och lagt lite pussel. Under tiden som Liam målade på ett papper och klippte ut en måne (var vad han sa i alla fall) så gjorde jag lite små gipsfigurer. Några av dessa fick Liam sedan måla och så gjorde vi kylskåpsmagneter av dom.


Liams kylskåpsmagneter. Ett hjärta och ett spöke.


Det är riktigt roligt att pyssla och måla och greja. Bara man får tid och har saker till det så är det väldigt roligt. Ska nog fylla på mitt förråd här hemma så att jag har lite mer att göra när andan faller på.

Kommentarer
Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Vilken fin tavla. Du är duktig!

Postat av: Me and My Baby Dolls

Hej!



hur mår du/ni?

ser att jag har en del att läsa ikapp här, har inte hunnit på hela helgen... :/



Ska läsa vidare, kramar!

2011-04-27 @ 23:09:55
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Väldigt fin tavla. :)

2011-04-28 @ 21:27:57
URL: http://malikon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback