Smarta gorillor

Idag är dagen då jag kommer få ondare i ryggen. Idag är dagen då vi ska åka till farmor och farfars gamla hus och hämta mina saker som jag har där ute. Sakerna är en blandning av möbler och kartonger och alla är nog lika tunga. Ibland önskar man att man bara hade ett gäng smarta gorillor som man kunde kasta in i huset och så fick de hjälpa till med bärandet istället, men tyvärr är det nog något som mest fungerar i drömmar och på tecknade filmer.

Igår så gjorde jag faktiskt dom där sakerna som var riktigt jobbiga. Det gick ganska så bra så det känns väldigt skönt nu i efterhand. Tack för de peppande kommentarerna! Ibland behöver man nog gå utanför sin "trygghetscirkeln" som
Västgötskan skrev. Tror hon har fullkomligt rätt. Ibland behöver man nog utmana sig själv lite, tror man mest mår bra av det.

Lagade god mat igår och har kommit fram till att hel kyckling i lergryta är riktigt gott. Enkelt att göra och smakar väldigt bra. Känns lite nittiotal över den rätten tycker jag (åt den mest när jag var liten flicka) men ska absolut försöka göra den flera gånger här. Enkelt och gott är min melodi, sen hade det inte gjort något om det gick lite snabbt att göra också.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag med riktigt fint väder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback