Skatter

Nu har man betalat räkningar och blivit jättefattig men hej och hå nu är det påsk och nu ska vi vara glada!
Igår for vi iväg till min farmor och farfars hus och hämtade mina saker som jag hade lagrat där. Oj vad mycket skatter man kan hitta! Massor av olika redskap, böcker och allt möjligt som vi lagt lite bud på. Hade med oss Simons bror också som även han hittade saker som han var lite sugen på att ha i sin ägo. Får se om det är något som de känner att de vill släppa.
För att förklara lite närmare om varför vi kan lägga bud på lite saker så handlar det om att farmor och farfar bodde i ett hus med tillhörande gammal skola som har fungerat som lagerlokal i alla år. Nu har min farfar gått bort och farmor flyttat ut så att de ska sälja huset och då behöver vi hämta sakerna och tömma "lokalen". Efter flera årtioenden av samlande så finns det en hel del intressant att kika på.

Idag blir det en tur till Simons ena bror med tillhörande sambo för fika och imorgon ska vi försöka styra upp lite påskmiddag eller liknande med alla syskonen i den klanen. Nu ska jag försöka dra på mig mina gamla trasor och förklät och sen blir det att leta fram kvasten och flyga vidare på nya äventyr!

Kommentarer
Postat av: Sophie

Oj vad kul att hitta skatter :) Lite nostalgi också kan jag tänka mig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback