Hur firar ni påsk?

Det kan väll inte vara många där ute som har missat att det snart är påsk. Påsken knackar i stort sätt redan på våran dörr, eller det kanske är större chans att det är påskharen som knackar på? Jag tycker om påsken för att det alltid känns som vår när påsken gör entré och för att man får träffa familjen utan att man behöver stressa på samma sätt som julen medför. Nej, nu kan man luta sig tillbaka och fira påsken som man själv vill. Påsken medför inte alls samma krav som det känns som att julen medför. På julen ska man hinna med att äta julmat, öppna julklappar, titta på Kalle Anka och träffa alla hundra släktingar som finns på tjugo olika ställen. På påsken känner jag att det är mindre krav på att man måste hinna med och träffa HELA släkten och att man faktiskt inte behöver äta påskmat om man inte vill och man hamnar inte i elektriska stolen för det. Påsken är härlig! Påsken är i år härligt oplanerad. Tanken är väll att en plan ska forma sig under dagen men just nu så är den bara oplanerad och det känns verkligen hur skönt som helst.

Är det någon där ute som har anammat någon annorlunda tradition som ni vill delge er av? Kanske det är någon som följer en av de mest populära traditionerna över världen, Påskjakten? Påskjakten går ut på att föräldrar gömmer chokladägg och annat godis (vanligtvis utomhus) och sen får barnen springa och leta. Den här traditionen kan du stöta på i England, Tyskland, Schweiz, Kanada, Amerika, Malaysia, Australien, Brasilien och Filippinerna och jag måste säga att jag faktiskt gillar den. Jag tyckte ju leken fågel, fisk eller mitt emellan var rolig när jag var liten och det känns lite som den. Kanske den här familjen får anamma detta till vi får vår egen trädgård, till nästa år kanske. Då kan Liam få springa runt och leta godis. På något sätt känns det som en roligare sak att göra än att måla teckningar och knacka på dörrar runt kvarteret och hoppas på godis.

Hur ni än firar er påsk så hoppas jag att ni får det jättebra! Hoppas på att ni som är lite extra lediga verkligen njuter av det!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Vi firar påsk genom att leta påskägg inomhus.. typ fågel fisk mittemellan :) Det är stenhård kamp..



Glad Påsk

Kram

Postat av: Me and My Baby Dolls

Vi brukar gömmma ägg och så får barnen leta efter dem :)

Imorgon ska vi på födelsedag med påsktema, barnen skulle klä ut sig till påskkärringar :)



Hur mår ni annars?

Alla friska? =)



Glad påsk!Kramar

2011-04-21 @ 20:56:13
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback