April April

Idag är det första april och det är nu som lurendrejarna kommer fram. Det är inte bara folk som försöker lura varandra utan även tidningar försöker sig på att lägga in lite falska rubriker som vi alla ska reagera på för att imorgon få reda på att vi alla blivit lurade. Hela saken är ganska så rolig, eftersom hela Sverige är med på det. Dock är jag helt värdelös på att luras och har nog aldrig riktigt lyckats med det hela. Har i och för sig inte orkat lagt någon energi på ett riktigt bra lurendrejeri heller, kanske man borde försöka satsa på att luras riktigt ordentligt till nästa år? Men vill man småluras lite i familjen eller på jobbet så finns annars de här små sakerna man kan göra:

  • Tejpa på kranen så att vattnet sprutar åt alla håll när ditt "offer" ska använda den.
  • Sätt plast över killarnas toalett så att när offret kissar där sprutar det åt alla håll.
  • Tejpa på osthyveln så att det inte går att skära osten.
  • Lämna ett meddelande om att en Björn Elg har sökt ditt "offer". Lämna sedan numret till en djurpark tillsammans med meddelandet.
  • Gå ut med ett meddelande på jobbet att alla cyklar som inte har namn på sig kommer köras till soptippen.
  • Gå ut med ett meddelande på jobbet att det kommer tas flygfoto över jobbet idag så alla bilar ska parkeras i färgordning och sen så är ni tacksamma om ingen går ut runt lunch då kortet ska tas.

Nu tror jag min son luras med mig. Han går runt och är toktrött, ska ha hund, napp och välling och lägga sig i sängen och sova. Ger honom allt detta men nu ligger han där inne och sjunger "Små grodorna" och låter inte speciellt trött. Envisa barn! Får nog hoppa det där med vilan idag. Är i alla fall glad att en av mina söner sover, men den lille sover otroligt mycket istället. Vet inte vad som har hänt med mina barn men imorse gav de mig sovmorgon till halv elva. Klagar inte eftersom det är riktigt skönt att få sova ut men hela dagen har ju i stort sätt gått då! Får hoppas att sovmorgonen ger mig energi till ikväll istället. Tycker jag är trött hela tiden nu för tiden. Energidryckerna går åt som smör i solsken här hemma.



De här fina pojkarna gav mamma världens sovmorgon imorse!


(Har förresten börjat med den nya salvan som bvc rekomenderade mot Nemos röda rumpa. Har tidigare testat på Inotyol som fungerat i vått och torrt, men inte denna gången. Hoppas på att få ett positivt resultat efter helgen.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken 1 april-buse du är!!! ha ha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback