Jag mår bra nu... Eller hur säger man?

Till skillnad från alla andra ska jag inte skriva någonting om valet idag, bara för att jag är så toktrött på allt valprat som har varit den senaste månaden och antar att alla ni andra hellre vill läsa om något annat än ännu en åsikt om detta.

Den här helgen så har jag umgåtts med mina fina. Är verkligen inte sugen på att göra någonting annat just nu, och jag njuter. I fredags åkte vi till Hällabrottet och åt tacos. Simons föräldrar är kyrkliga av sig och kommer med dessa "tips" som ibland faktiskt är bra. I sommar hade de glassbar i kyrkan, vilket inte alls var tokigt, och nu har dom istället börjat med tacos. Det är buffé som gäller och det är gott! Jag, Simon och Liam åkte dit för att mätta våra magar... Eller ja, Liam hade mest fullt upp med att leka med sina kusiner men av skratten att döma så hade han inte precis tråkigt! Jag och Simon satt och åt tillsammans med Simons bröder istället. Det var trevligt. Själv önskar man att man hade fler bröder men jag får slita ut Emil istället, ha ha.

I lördags blev det mycket slappa. Kom inte igång förrän på eftermiddagen då vi först åkte till pappa och lämnade Liam och sedan åkte vi till Media Markt för att inhandla ett Nintendo wii för 999:-. Kan man säga annat än att det var kalabalik där inne? Vi kom strax före köbildandet så att vi hade tur och hamnade i kön med endast 5-10 pers framför oss och dom som stod runt omkring oss var riktigt trevliga. En annan som inte hade tänkt på att dricka vatten på hela dagen insåg sitt misstag i kön och blev helt kritvit i ansiktet och svimfärdig, men som tur var hade någon ställt en kundkorg precis vid våra fötter så jag vände upp och ner på den och satt i en timme så tiden flöt förbi rätt så bra.
När klockan närmade sig sex (det var då som pristet på wii skulle börja) så kom personalen utrullandes med pallar med Nintendo wii på. Pallarna var inplastade men eftersom dom bara hade 200 stycken och det kanske var 500 stycken i butiken som ville ha dom så fick två personer från personalen i stort sätt lägga sig på varje pall bara för att folk inte skulle försöka sno åt sig ett wii när de inte stod i kön. Folk som hade kommit en kvart innan rean blev sura för att de inte fick tag i något och man själv var glad för att man i alla fall stod i en skyddad kö och sen fick hjälp ut av en väktare för att ta sig mot kassan. Inte direkt som när man handlar mjölk på Maxi stormarknad vid Eurostop. Men vi fick ett spel med oss hem som efter bf blev använt. Då var det Mario och Luigi som tog över vår teveskärm där hemma, riktigt kul.

På söndagen var det ju val. Först åkte jag iväg och röstade här i Baronbackarna där det var ca 30 stycken före mig i kön så det tog lite tid. Jag hade ju haft gårdagen på mig att öva att stå i kö så det gick ju bra ändå. Sen åkte vi till Hällabrottet där Simon röstade och sedan blev vi bjudna på mumsig blåbärspaj med vit choklad hemma hos Simons föräldrar. Där vädrades som vanligt åsikterna kring allt möjligt, men allt utom politik. Simons ena bror och flickvän kom också förbi där så man fick träffa på dom med.

Jag skulle vilja säga idag att jag mår bra, fast det skulle nog tas lite fel. Jag mår bra i den tanken att jag älskar min familj och det lilla pyret imorgon som jag denna vecka kommer få åka och kika lite på. Jag mår bra för att jag har nära och kära som alltid ställer upp och står bakom en vad som än händer. Dock vet jag inte om man kan säga att kroppen mår så bra, men man vet ju hur bra min kropp reagerar på graviditet så att det är väll ingenting som är ovanligt precis. Var på inskrivning hos bm i förra veckan och hon skickade genast iväg en remiss till sjukgymnasten (hade själv tänkt att lida igenom graviditeten som jag gjorde med förra men den gubben gick inte denna gång men jag hoppas på vattengympa som bm tyckte verkade bäst för mig). Sen började hon också diskutera min hals, astman jag fick förra graviditeten och att allt inte heller stämmer denna. Så det blev en läkarremiss till Åsa också. Så imorgon ska jag både till läkaren och till sjukgymnasten, fullt upp med andra ord. Måste komma ihåg att dricka mycket vatten så jag inte svimmar mellan mötena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback