J***a idioter till försäljare och rökare

Idag känner jag mig lite på krigsstigen, trots att jag kanske inte har någon anledning till det så tänker jag bara på sånt som faktiskt irriterar mig. Hur dum är man inte då när man sitter en fredagkväll och tänker på saker som får en irriterad?

Först under huggstubben är dessa j***a försäljare! Nu pratar jag inte om ALLA försäljare utan jag ska förklara lite mer exakt om vilka jag talar om. Vi börjar med dessa idioter till telefonförsäljare. Jag har ingenting emot dom egentligen, så länge dom kan ta ett nej. Detta är ju dock inte alla som kan vilket medför otrolig irritation hos mig, speciellt nu när hormonerna rusar ändå. Jag försöker vara trevlig mot telefonförsäljare, men jag kan säga att jag blev lite sur här om dagen när det ringde en precis när min son var på värst humör och grät och skrek. Försäljaren ville inte ta ett "nej jag är inte intresserad" utan fortsatte att propsa på om att jag skulle köpa det och ville veta den exakta anledningen varför jag vill tacka nej till just deras produkt. Efter 10 "nej jag är inte intresserad" (skämtar inte när jag säger 10!) och en fortfarande skrikig unge vid sidan av förstod försäljaren att jag ville lägga på (ÄNTLIGEN!). Då säger personen "Men då får jag återkomma någon annan dag" och lägger på. Eeeh.. Varför skulle jag vilja att dom återkommer någon annan dag?!? En j***a idiot med andra ord... Eller han var en JÄVLA idiot som nog lär få ett mindre trevligt bemötande om han funderar på att ringa mig en gång till.

Den andra under huggstubben inom kategorin försäljare är dessa idioter som står utanför affären (tar Maxi vid Eurostop som ett utmärkt exempel där dessa står och idiotin verkar föröka sig värre än kaniner och möss tillsammans. Kan idioter lära sig kloning samtidigt som de förökar likt kloakråttor?). Jag har som sagt ingenting emot att dom står där, dom kan vara roliga att titta på, skratta åt, tycka synd om eller vad man nu vill. Kanske man är ensam en fredagskväll och då vet man vart man hittar pratsällskap. Men dessa idioter som envist ska "hoppa på än" med deras UNDERBARA erbjudande som är bättre än ALLA ANDRA produkter (varför står ni och fryser utanför en affär om erbjudandet är så bra att alla vill ha det?) och som just jag inte får missa. Först säger man snällt nej men sen förföljer dom än och tjatar om varför man inte vill ha deras produkt, vad man använder för något innan (skit i det din jävla idiot) osv. Räddningen är när man halvspringande med en idiot i haserna kastar sig in i affären som är en räddning likt kyrkan varit för vissa flyktingar. På vägen ut så tittar man på personen man handlar med. Räknar lite tyst tillsammans till tre och sen kutar ut likt den snabbaste sprintern för att komma till räddningen bilen... Aaaah.. Äntligen.

Den tredje personen under huggstubben är inte en försäljare utan bara en idiot. Nu talar jag om rökare! Alltså, jag tycker inte illa om dom som röker och kan visa hänsyn till andra men alla andra som tänder den där ciggen precis överallt utan någon som helst tanke bakom förutom att själv stilla deras röksug. Här är några tips till er som jag irriterar mig på:
- När du går ut utanför en affär och ska ta din cigg just där. Gå 15 steg åt höger eller vänster och tänd där istället så slipper jag gå igenom ditt rökmoln när jag är känslig mot dofter eller då jag har min son med mig.
- Har du barn så är det optimala inte att hålla ena ungen i handen och röka med den andra. Hört talas om passiv rökning?
- När du ska röka utanför din bostad så vänta tills du i alla fall kommit ut från trappuppgången (och helst tills ytterdörren till den är stängd) innan du tänder din cigg så slipper lukten komma in i min lägenhet eller att jag måste spy av den.
- När du står i en kö, ställ dig inte och rök I KÖN där det finns folk med astma m.m. utan be gärna någon hålla din plats och gå 15 steg åt höger eller vänster... eller varför inte 20 steg?
- Ska du titta på en utomhusföreställning till för barn och du sitter i publiken där 90% av åskådarna är barn, vad ska du göra då när suget kommer till dig? Jo, du ska inte tända din cigg precis vid din plats som man kanske kan tro utan du ska resa på dig och ställe dig vid sidan av där inte 50 stycken 5 åringar behöver lida av ditt rökbegär.

Andra som jag kan ta i förbifarten som irriterar mig. Här har ni några tips (om du inte läst min fb):
  • Om du inte träffat den rätte så gift dig inte med personen.
  • Om du inte är intresserad av ditt första barn så skaffa inte ett andra barn.
  • Om du inte kan laga mat så kanske du inte ska bli kock utan tänka vidare i andra banor.


Klart slut för mig. Oao. Och ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback