Längtan, saknaden och fredagsmyset

Idag har jag och min myskille Liam varit till Öppna förskolan. Det var lika trevligt som alltid och Liam sprang runt som en tok. Alltid lika underbart och se hans breda leende över halva ansiktet. Kärlek!

Nu är det också fredag. Denna helgen ska jag jobba några timmar och även fira fina Felix´s födelsedag. Köpte en sak igår som jag tyckte var fin, men det är inte säkert att hon gillar det men vi får hoppas.
I helgen ska jag också drika COLA. Är sååå sugen just nu. Sjukt sugen.
Kommer också försöka lägga på minnet att ta lite kort på magen då folk har frågat efter det *lägg på minnet lägg på minnet*.
Imorgon går man in i v 15! Helt sjukt vad tiden går fort.

Nu kom Liam och ropade på film. Efter kort övertalan (skönt att man inte behöver föra en lång sådan längre för att bli av med "Apanfilmen" (Nicke Nyfiken)) så kom vi överens om filmen "Katterna". Detta är filmen Aristocats. Lite nostalgi för en annan som såg denna när man var liten. Satt som klistrad framför teven hemma i källaren.. Nej jag blev inte inlåst i källaren a´la Fritzel utan vi hade vårat vardagsrum i källaren då denna var inredd.

Längtar som en toooook till julen nu också. Punkter som jag längtar till:
  • Julmat, och då menar jag självklart mest revbensspjällen som nästan är det enda jag äter på bordet.
  • Julskinka med Johnys senap! Ingen annan senap klår denna, alla andra är urk.
  • Julmys med ljus och familjen samlad framför teven med en kopp glögg i handen.
  • Lukterna av Hyacinten och julglöggen.
  • Julpyntet som gör det lilla extra och rött betyder mys för mig.
  • Julmust som jag annars inte alls tycker om men som jag har ett sjuuuuukt sug efter just nu. Värre än Cola!
  • Julklapparna, och då menar jag faktiskt inte dom jag ska få utan dom som man ger till sonen och får se hans ögon glimma lite extra.
  • Jultomten som är en av anledningarna till att man skaffar barn (kanske?). Man saknar den när man har växt ifrån den och magin runt den försvunnit lite, men med barnen kommer magin tillbaka.
  • Snälla barn. Vet inte om jag kan klaga annars heller men han blir extra snäll då.. om det går?
Nu ska jag inte prata vidare om jul då jag kommer längta ännu mer efter julen!

Saknar verkligen 50 öringarna också! Gjorde det inte igår (då kunde man fortfarande använda dom!) men nu så är saknaden stor. Tänk när man kunde handla för 50 öre!! (ok, jag kunde det förra veckan men inte NU!) Nu kan man inte använda de där små fula pengarna längre. Man vet inte vad man har förrän man förlorar det!

Nu ska jag sätta mig till rätta brevid världens finaste son och börja fredagsmys.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback