Konspirerande barn och undergivna föräldrar

Idag är jag hemma med febrig son.. Eller ja, kan man verkligen säga febrig? Igår hade han feber och tydligen imorse när han egentligen skulle till dagis men sen har han inte varit varm alls förrän en liten stund mitt på dagen men det gav sig väldigt fort. Han är lite sjuk om varannat. Ibland känns det som att varje gång han vill ha något från mig (dricka, titta på film och dyl) så blir han genast varm och ser jättesjuk ut. Då tycker man synd om honom och sätter på den där filmen som han så gärna vill se eftersom han faktiskt är sjuk. Sen sätter han sig till rätta i soffan och vips så ser han genast frisk ut och han är inte det minsta varm. Är det så att barn kan manipulera fram feber för att vi föräldrar ska vissla efter deras pipa? Jag ser en konspiration här!

Skulle lägga honom för att sova middag och innan såg han trött med frisk ut. Genast när jag frågade om han skulle ta lite välling och sova lite i sängen så blev han varm och hängig och ville vila i soffan istället. Nu var jag benhård ville inte ha honom vilandes i soffan (vet att det inte är ofta han kan koppla av i soffan och då blir han trött och grinig hela kvällen istället) så att jag bar in honom i sängen och gav honom hans välling där. Gav honom det denna gång då han har varit lite krånglig med att söva på dagarna och han somnar lättare med vällingen. Efter ca 1 timme så gav han upp och somnade. Så fort som han somnade så försvann genast febern och han såg ut som ett friskt sovande barn. Var är konspirationens kärna och vem är dess hövding? Jag ska förgöra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback