Barnvakt och bebismage

Idag har varit en ganska så bra dag. Liam har varit snäll (förutom när han skulle sova) och efter att han vaknat till liv så stod Felix i hallen och skulle hämta mitt lilla hjärta som skulle spendera dagen med henne. Huvudvärk har jag idag, men eftersom jag hade barnvakt halva dagen så har det gått bra ändå.
Liam hade tydligen varit jättesnäll, som han alltid brukar vara i och för sig. Det är ju skönt att höra. Och imorgon kommer hon igen och hämtar honom, underbar hon är!

Imorgon blir det också utvecklingssamtal på dagis för Liam och efter det ska jag till läkaren och hoppas att jag får något mot den här förbannade huvudvärken. Sen kommer Felix och efter det ska jag bara krypa ner i soffan och vila, vila och vila. Ska försöka vila massor så att jag orkar med att jobba på onsdag. Klarade inte av det förra veckan så den här veckan vill jag verkligen komma iväg. Hoppas också på att kunna komma iväg på vattengymnastiken på torsdag, för min rygg tar kol på mig och förra veckan fick jag stanna hemma från den med pga huvudvärken.

---

Du är i vecka 18.
Du har gått 17 fulla veckor och 2 fulla dagar (v17+2).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 1 apr 2011
Du har 158 dagar kvar till beräknad förlossning.


Fostret:
Huvudet är cirka fyra centimeter i diameter, medan fötterna är cirka två centimeter långa. Fostret sväljer fostervattnet och kan till och med skilja mellan mammans intag av söt respektive besk föda. Om det är sött sväljer fostret mer vatten och om det är bittert så grimaserar det istället. Fostervattnet är naturligt sött och kroppen ser till att det innehåller rätt mängd av aminosyra, fettsyra, mjölksyra, citronsyra, salt, glukos, fruktos och sist men inte minst proteiner.

---

Nu blir det snart lite tacogratäng till kvällsmat. Hungrig hungrig hungrig.



Bild på magen från i lördags då jag gick in i v 18.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback