Lek & Bus

Efter att ha vaknat upp ur dimman försöker jag mig nu på att få till ett inlägg här inne.
Idag var Liam lite krånglig att lägga så det slutade med att jag kröp upp i sängen brevid honom och vips så somnade jag och vaknade ca 40 min senare. så kan det gå, men Liam sov i alla fall när jag vaknade så mitt uppdrag är ju slutfört, ha ha.
Igår när vi hämtade lillkillen från dagis så berättade dom att Liam hade kliat sig i ögat hela dagen. Simon hade sett att han hade något i ögat (som var rött) men svårt att göra något åt när han är så liten. Istället åkte dom iväg och köpte med sin ögonsalva hem som vi tänkte testa. Detta fick lite blandat resultat. Liam vägrade att titta efter att han fått salvan utan satte sig i soffan och åt popcorn (lite muta) med slutna ögon. Tyckte också att han blev mer svullen runt ögonen (han var lite röd i andra med så gav i båda) efter att fått salvan än innan. Att ge salvan var inte heller det lättaste så jag bävar lite inför ikväll då vi ska försöka oss med det hela igen. Så har ni några bra tips på hur man ska göra så mottages det tacksamt!

Helgen har ju gått förbi också. Oj vad tiden går fort! I lördags blev det ett besök på Lek & Buslanden, men tror det blir sista besöket innan Pyret kommer till världen i alla fall. Kändes en hel del i magen och man är ju inte jättesmidig när man är där borta. Men eftersom jag inte hade sååå ont i ryggen i lördags och huvudet klarades upp med en tablett så valde jag att testa att åka dit i alla fall. Liam totalälskar det ju så det var ju roligt för honom, och roligt för oss också att få se hur han klättrar runt överallt och skrattar konstant.




I söndags var det fars dag. Simon hade redan fått sin fars dag present så att det var mest mysdag för honom. Tidigare i veckan hade han fått ett miniatyrbiljardspel. Spelet var riktigt fint och såg rejält ut faktiskt och han blev glad över det. Istället för att lägga hela dagen på Simons firande så åkte vi istället till Hällabrottet där hela familjen var samlad. Där bjöds det på mat och tårta, och för andra dagen i rad vräkte Liam i sig choklad (!?!), något som han inte alls tyckt om tidigare. Efteråt åkte vi till min pappa och hälsade på. Där åt Liam ännu mer chocklad och lekte av sig lite. Själv så spanade jag in deras sängar och vi kom överens om att vi skulle lånbytas sängar ett tag framöver eftersom vår säng är alldeles för hård för mig, så för min del var det en riktigt bra dag med. I veckan nu ska vi försöka fixa det, får försöka hitta någon som kan hjälpa till att bära bara. Tänkte fråga Simons ena bror som har köpt hus nu om han kunde hjälpa till, då kunde vi åka dit och hjälpa dom lite med renovering på lördag. Hela deras hus bestod ju av träpanel och det tyckte dom tydligen inte var så snyggt så det ska bort. Förstårligt kanske.

Inne i v 22 nu också.. Tiden går verkligen kusligt fort, men det är skönt. Fort är bra!
Räknar man med att jag ska få det datumet jag tror är det bara 17 veckor kvar. 17 veckor att tvätta bebiskläder, skruva ihop vaggan och längta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback