Iq-befriat

Så varför irrar du omkring? Du har mitt nummer bara ring...
Yes, gamla låtar strömmar från pappas och marias högtalare. Låtar man inte hört sen början på nittiotalet.
Jag kommer hem ibland. Det är ett ensamt land. Jag börjar vänja mig men inte får jag nån ro. Men när hon ringer mig och säger hej, att allting kommer att ordna sig, och när hon tar min hand... Då hör jag fåglar sjunga och marken börjar att gunga...
Underbart. Undrar hur det ser ut i huvudet på något som sitter där i tiotusentalssekunder och tänker ut denna avancerade text? Men visst kan jag hålla med om att ibland skulle man bara vilja stanna världen en stund, som även sjungs i denna låt. Känner för att inte tänka så mycket idag. Egentligen så kan jag inte heller tänka även om jag skulle vilja det. Otrolig brist på sömn lider jag av. Så nu sitter man i Kumla och surplar té ur en rosa, överdimensionerad kopp och lyssnar på.. ja.. musik som riktigt etsar sig fast i huvudet. Känner att jag de senaste dagen lyckats med att säga en massa iq-befriade saker. Som igår då jag satt i bilen på macken och tittade på pumparna och såg att de hade markeringar på sig. Genast kom tanken upp om att dessa markeringar måste vara till för när blinda kommer och ska tanka deras bilar.... nu vet jag dock inte hur många blinda som har körkort och om det finns någon där ute så hoppas jag att jag inte befinner mig utomhus när h*n sitter i bilen!
I bilen på väg mot Kumla diskuterades det Melodifestivalen för fullt på radion. Frågade då om finalen redan har varit. Fick svaret att finalen är ikväll då jag genast frågar tillbaka: Vem vann?  Eeeh.. ja.. Finalen var ju ikväll som sagt.

Nu ska jag sörpla vidare på mitt ganska så kalla té och tänka på något roligt.. eller inte tänka alls...

Kommentarer
Postat av: sandra- 15 år &gravid!

Hej! Just nu pågår en veckans blogg-tävling! Vill du vara med och tävla så är det bara att skriva det till mig! Det du kan vinna är en veckas reklamering. Kram! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback