Kissa på pottan utan potträning. Världens bästa kille.

Härligt med sommar! Sommar, sommar, sommar....
Nu hoppas jag på riktigt varmt väder. Det härliga med varmt väder och sommar är att man kan besöka stadsparken eller mormor bada lite med lillfisen. Han älskar verkligen att bada så det är jätteroligt att se honom plaska runt som en annan vilde.
Igår var han inte lika rolig att umgås med. Han var på ett helveteshumör hela dagen, slogs, vägrade sova och hällde ut en massa diskmedel över hela badrumsgolvet. Gaaah.. Men det var skönare när vi gick ut. Då träffade vi Axelina som var ute med Lukas. Då fick barnen leka av sig lite och vi mammor fick "sätta oss ner och pusta ut för en stund". Varför dessa " " är för att man inte kan göra det. Man måste hålla koll, springa fram och tillbaka osv. Men det är ändå skönare än att vara inne med vilden.

När vi kom hem gick Liam fram till pottan och satte sig på en gång. Jag frågade om jag skulle ta av honom blöjan och det ville han. Förvånande då han aldrig vill det annars. Det första han gjorde var att sätta sig på pottan och kissa. Riktigt duktig kille! Samma sak 2 gånger till!! Vi har inte ens potttränat honom så jag blev mäkta stolt, sådär stolt som bara en förälder kan bli.
Strax efter det kom S hem. Jag la mig i soffan och vilade och S började med dammsugningen. Liam är lite rädd för dammsugaren så han satte sig vid mig i soffan, där han snart somnade. Riktigt mysigt att ha en liten sovande kille brevid sig. Man njuter verkligen av varenda sekund. Sen är de för stora och inte vill, men nu får man ta tillvara på det. Underbart.





Om ett par timmar ska Liam åka med sin morfar till Kumla. Där ska moster Emma ta över och vara barnvakt tills imorgon. Jag och S ska ut och äta kinamat och sedan gå på bio med hans bror och hans brors flickvän som fyller år. Grattis E! Ska bli riktigt trevligt faktiskt. Ska bli riktigt skönt att vara lite barnledig också, behövs ibland och speciellt när det har kommit såna här dagar som Liam inte varit så rolig. Svårare att lämna ifrån honom när han är världens snällaste och mysigaste kille, som han oftast är. Självklart är det mycket bus i den lilla kroppen men helt klart en massa snällt bus.



Nu ska jag plocka undan lite efter lunchen. Det blev kyckling och kinamix, mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback