Sjuklingar är vi allihopa

Jaha, nu ligger man hemma och är sjuk. Har blivit smittad av den lille korta mannen som bor här ibland, han var sjuk här om dagen. Då var han vaken och spydde långt in på natten. Fem pyjamaser och alla gosedjur gick åt. Dagen efter var han frisk och kry igen men han tyckte väll inte att han hade spytt tillräckligt så han stoppade fingrarna i halsen och gröpte runt tills det sprutade ut. Ibland får han för sig att han ska göra så, uppmärksamhet eller något. Tacksamt att han träffade mattan, sina kläder, min korsett som han släpat fram samt en bh. Bara att börja tvätta igen.
Nu är som sagt jag smittad. I ett desperat försök att smitta ner andra människor som jag inte tycker så bra om så slickar jag på telefonen och smsar som en galning. Håll tummarna för att jag får med mig någon i fallet!

Om det inte är sonen som smittade mig här om dagen funderar jag på om det är min rostbiff. Lagade till en galet god rostbiff igår så tanken om galna kosjukan har slagit mig.

Nepps. Måste jobba vidare på att kurera mig med vindruvor, energidryck, Coca-cola och rostbiff på hårt bröd. Hade jag haft lite dyr Ben & Jerryglass här hemma så hade jag nog varit uppe ur soffan för länge sen. Aja, bara att härda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback