Vad är en blogg?

Hämtat från wikipedia:

En blogg (avkortning av webblogg; av
engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden ’web’ och ’log’), webbjournal[1] eller webbdagbok[1] är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp.

---

Blogg för mig är alltså en dagbok som ligger på webben och som jag kan få skriva om min dag på. Det verkar som att vissa har problem om vad jag skriver eftersom de ibland ingår i min dag för att de kanske gjort något väldigt konstigt eller dumt och som jag känner att fylla ut min webbdagbok om. Gör ni något sådant så nämner jag oftast inga namn eller dyl. Vill ni inte vara med så kanske ni ska undvika att göra något dumt osv som jag tycker är komiskt eller som jag känner att jag vill skriva om. Ni kan säga till mig direkt att ni inte vill bli nämnda vid namn men att ni åker med i dagboken får ni kanske räkna med ibland eftersom jag just skriver om min dag. Har ni problem med detta så är alternativen

1) Att sluta läsa min blogg. Då har ni inte heller något som ni kan bli irriterade på.
2) Att skicka ett sms eller att skriva ett mail till min riktiga adress. Denna adress är mitt för- och efternamn tillsammans (utan mellanslag eller dylikt) och efteråt skriver ni @hotmaill.com. Detta kan vara det lättaste alternativet då jag inte har mitt gamla nummer just nu och mitt nya nummer ska jag inte ha kvar.
3) Hör gärna av er själva och använd er inte av mellanhänder så att jag kan besvara era frågor direkt. Denna sak som det handlar om är ändå mellan mig och den jag skriver om och berör ingen annan.
4) Du kan också skriva vad du tycker om mitt blogginlägg genom att lägga en kommentar under inlägget. Där samlas inte bara positiva kommentarer utan alla kommentarer får plats där. Läser du min blogg genom fb kan du självklart skriva din kommentar om mitt inlägg under den länken eller skicka ett mail där.

Jag har fått höra att jag skulle ha fått ett mail om ett blogginlägg jag skrivit (där jag inte nämnt personen vid namn eller liknande). Detta mail har jag inte fått (har både kollat min nya och min gamla mail samt i skräpposten) så jag vet inte vad som står.

Och innan berörda människor går och blir irriterade på varför jag skriver min förklaring här är för att du inte själv hört av dig till mig utan att jag i omvägar får höra om sådana saker och att det är bäst att jag skriver detta för alla så att andra som funderar på vad en blogg är nu får en förklaring.

---

Nu kan jag återgå skriva om min dag eller det som har hänt de senaste dagarna (som tanken med min blogg är).

Uppaderingen om Liams öga är att jag tror att det har blivit lite bättre. På måndag ska vi tillbaka till ögonmottagningen (och inte öronmottagningen som jag i min trötthet skrev att vi var till sist i min fb) för att se hur det ser ut. Men jag tror det är på rätt väg i alla fall.
Själv är man inte sjuk men har drabbats av ordentlig rethosta vilket gör att jag totalt har tappat rösten. Så ni som vill kontakta mig får hellre skicka ett sms eller liknande idag eftersom jag har svårt för att prata.

Igår var min bror och min pappa här och hälsade på Bamse och Vargen och tog lite adentsfika. Det blev julcheescake, jordnötsbräck och kokosbitar. Gott. Drycken blev kaffe eller must, själv tog jag chaité med kanel i, inte helt fel det heller.

Nu är det helg också. Än så länge så är väll ingenting inplanerat men det kan ju ändras. Skicka ett sms om ni vill vara med i min helgplanering.

Måste också berätta att jag vart lycklig igår då jag kom i ett par byxor som inte är mammabyxor som jag hade hemma (tack för brallor med häng) men sen sprack min bh när jag tog på mig den så nu står jag på noll igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback