Skönhetsingrepp a´la för mycket

Kan inte låta bli att vara lite skadeglad när man tittar på tv ibland. Jag har ingenting emot att folk gör sina skönhetsoperationer och håller på med botox och allt vad dom nu gör, så länge DOM blir lyckligare av det och att dom gör det för sin egen skull. Men ibland kan man inte låta bli att skratta lite åt dom, speciellt när det är botox som gått liiite för långt.
Varje gång jag sett Idol (är absolut inte den som följer det men ibland när det är reklam på andra kanaler så kan man kika lite på vad som händer och man blir snabbt uppdaterad om vilka som anses vara bra, så att man kan vara med lite i diskussioner som på något sätt alltid hamnar runt detta ämne). En som jag alltid tycker ser så otroligt konstig ut är en i juryn, Andreas Carlsson. När han pratar så rör sig bara munnen och ingenting i hans ansikte gör minsta lilla rörelse. Det är som en vaxdocka som sitter där och pratar, lite läskigt måste jag säga. Detta gör att det är väldigt svårt att gissa åldern på denna mannen. Jag har ingen aning om hur gammal han är men med tanke på hur mycket ansiktsjusteringar han gjort så antar jag att jag skulle gissa på betydligt högre än vad han förmodligen är.
En annan som jag nyss såg på Rachel Ray var Barry Manilow. Han har nog också några liter botox och lite ansiktslyftningar bakom sig. Även här är det vaxdockan som sjunger. Dock kan jag inte låta bli att undra varför han lägger ner så mycket pengar på att vara överslät i ansiktet när hans näsa är så stor att den ändå tar uppmärksamheten från allt annat. Ska man justera något så vore det inte en bra början att börja där?

Finns självklart en hel del tjejer som lätt kan vara uppe på den här tronen av ingrepp som gått lite för långt, men av någon anledning så fastnar dom inte lika lätt i mitt minne som killarna. Förmodligen är man redan lite skadad från 90-talet då alla tjejer skulle ha så mycket silikon i tuttarna att dom fick bygga våningar i dom. Där någonstans så försvann nog mina tankar kring vad som är "att gå för långt" som tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback