Fest och kurs

Nu har ännu en helg glidit förbi. Går det inte lite för fort?
I fredags befann jag mig på Larsvägens mitt. Eller ja, den dunklare mitten. Det var fest hemma hos Axelina och Tomas. Jag och Axa tillsammans med en massa grabbar, finns väll ingen anledning att klaga? Blev lite Wiispelande och lite mera alkohol. Var tänkt att det skulle bli hyfsat nyktert och ganska så tidigt. Blev lite onyktrare än vad jag hade tänkt mig och lite senare. Skulle nämligen upp på lördagen för att gå på en kurs som Röda korset hade på familjecentralen. Fick lära oss om HLR på vuxna, barn och bebisar samt hur man gör när någon satt i halsen, skurit sig, när de är chockade eller fått brännskador. Vi fick uppdatera om hur man ska göra när man gör framstupa sidoläge och när man ska använda sig av detta. Var väldigt nyttigt och intressant. Känner mig lite av en expert nu så nu är det bara ni sätter maten i halsen och tuppar av hej vilt, jag kan! ha ha...


På lördagen kom det över lite folk hem till mig för förfest. Sen vart det en taxi in till Harrys. Väldigt kul hade jag och tiden bara flög iväg. Blev en hel del dansande och intagande av alkohol. Härligt.
Nu ska jag in på min internetbank och kika om jag fått några pengar från försäkringskassan än samt gå till försäkringskassans sida och begära lite fler mammadagar. Kan ju vara skönt att ha det gjort nu när man kommer ihåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback