Välkommen 2009!

Jag har funderat på det här med nyårslöften. Varje år försöker jag komma på något roligt nyårslöfte, inte något som ger mig avsmak som "gå ner i vikt" eller "sluta röka". I år har jag samma som tidigare år, jag ska försöka att testa en ny ätbar sak i månaden. Detta kan vara allt från frukt till något på pizzamenyn, bara jag inte ätit just den saken tidigare. Det är lite roligt och jag tar det inte på blodigt allvar så att jag får inte någon ångest av det, vilket känns ganska så viktigt. För i ärlighetens namn, Vem vill starta året med att bädda en säng åt ångesten?
Men jag har också kommit på andra saker som känns roligare än "nyårslöften" jag satsar på "nyårsmål". Ett mål att jag ska försöka göra något i år, kanske resa, flytta till ny längehet osv. Har inte riktigt kommit fram vilket mål jag har än, men jag vill gärna komma på något för det känns ganska så tomt på något sätt att tänka tanken att jag skulle vara en helt mållös person. Kanske ett av målen ska vara att ge Liam en trevlig första födelsedag. Det kan ju vara ett litet roligt mål som inte kräver allt för mycket, för i ärlighetens namn så fyller han faktiskt bara ett år och blir glad bara han får tugga på lite hushålsspapper.

Nyårsaftonen var trevlig. Vara hemma hos mamma och hennes gubbe Micke. Där firade vi tillsammans med hans två barn och min lillebror. Vi åt väldigt god mat, supergoda marinerade kött- och kycklingbitar, sallad och hasselbackspotatis. Mumma. Vid tolvlaget gick vi fram till torget och skålade i champange vid tolvslaget och tittade på fyrverkerierna. Var jättemysigt. Lillkillen låg nerbäddad i vagnen och sov med gröna hörselskydd över mössan. Hade glömt bort att köpa hörselskydd själva så vi fick låna av Liams ettåriga kusin Lukas istället. Var jättebra eftersom Liam inte  vaknade av ljuden från fyrverkerierna så antar jag att dom fungerade toppen. Bäst att skydda de små öronen.






Grattis till Rebecka och Robert som förlovade sig på nyårsafton! Ni passar ihop som smöret på mackan och grädde i såsen!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad söt du är :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback