Smuggel av duvor

Vad tar åt världen egentligen när man hör att det finns folk som smugglar levande duvor i byxorna? Är det ute att smuggla knark eller cigaretter som vanliga människor? Vem kommer på idén att ens göra det, och vem känner att det är värt att riskera 10 års fängelse och 600 000:- i böter, som i detta fall? Eller är det så att jag börjar bli för gammal för att förstå det hela? Jag och min kusin pratade nämligen om det (om att bli gammal och inte om att smuggla levande duvor i byxorna). Hon berättade om en scen som utspelade sig på jobbet då hon berättade för en yngre arbetskamrat om något som går på teve. Vid denna stund så rynkade arbetskamraten på näsan och sa att det faktiskt är ute med att titta på teve för idag så bloggar man bara. Sedan hade diskusionen om "bloggpris" kommit upp då min jämngamla kusin inte alls hängde med.
Jag måste själv hålla med om att jag är lite borta vad gäller detta "bloggpris". Mot bättre vetande så lever jag i fantasivärlden att Blondinbella får de mesta priser eftersom det är den enda jag hört talas om (hon har ju varit med på Let´s dance, något som vi gamlingar sett och även skrivits om i tidningar). Egentligen borde det vara lite pinsamt för mig att jag i min blogg berättar om mitt totala ovetande om hur bloggvärlden fungerar men jag antar att ni snart kikar och får reda på att min ålder är 23 då ni då kommer nicka instämmande i det jag skriver att jag faktiskt nog är lite för gammal för det här, man är ju inte 18 längre.
Nej nu ska jag sätta mig och kika på teve och slurpa lite på riktig Coca-Cola (inget vitamintjaffs här inte) och fundera lite på vart min ungdom egentligen tog vägen.


2 minuter senare: Ännu pinsammare blir det då jag loggar ut och det första jag möts av är rubriken "Stora bloggpriset Prisutdelning" och väljer att inte läsa om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback