Stress eller väl förberedd?

"Snart är det jul, här i vårt hus... la la la la...."
En vecka kvar till första advent. Har ni börjat med julklapparna än? Har ni bockat av vilka ni ska skicka julkort till? Har ni hunnit planerat i julafton i minsta detalj i minsta minut? Vet ni hur ni ska kompensera de som ni inte hinner träffa på julafton? Eller hinner och hinner, enligt dom ni missar är det nog bara eran lathet som står i vägen. Ja, jul är ändå en riktigt mysig, lugn och harmonisk tid på året....
Jag har faktiskt börjat med julklapparna, jag har även börjat bocka av vilka vi ska skicka julkort till i år och julafton är planerad så långt att vi vet på ett ungefär vart vi ska vara. I år gäller det att vara föreberedd så att jag inte missar hela julen på grund av stress. Dagarna och veckorna runt jul ska jag inte virra runt som en stressad höna utan jag ska kliva på i min egen takt, på den förhoppningsvis snöiga trottoaren, skjutandes på en barnvagn med en lugnt sovande bebis i. Låter ganska så bra i mina öron.
Glöggen har jag också börjat avsmaka redan. Listat ut favoriten till i år. Favoriten är Luciaglöggen med chokladsmak. Perfekt. Min jul kommer förhoppningsvis vara en kopp chokladglögg i soffan vid ett bord med tända ljus. Brevid mig har jag min sambo som sitter och smuttar på en kopp Luciaglögg han med, och framför mig tittar jag på vår lille son när han sitter i sin gunga, fascinerandes av djuren som hänger ovanför honom. Det är min jul det. Förhoppningsvis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback