En helg i Ullareds tecken

Ännu en måndag över. Känns lite som om man börjat räkna ner dagarna nu. Känns i kropp och själ för varje dag man jobbar, och det är inte alltid till det positiva måste påpekas. Som nu känns det som om hela höften hoppat ur led, men det är ett senare problem. Ska till sjukgymnasten den 12:e maj, inte så långt kvar. Fick reda på idag att jag fick ledigt den dagen med, skönt. Är föräldragruppen på kvällen, så det känns skönt om man får vara hemma lite och vila ut också.

I helgen så var jag, sambon och lillasyster på arton år iväg till Ullared. Var riktigt bra. De hade väldigt mycket fina mammakläder och babysaker, så det blev shoppat för sammanlagt 7000:- för mig och sambon. Men det känns bra ändå. Har köpt alla mammakläder som jag kommer behöva över sommaren. Det jag gladdes mest åt i klädväg var nog mina mammaleggnings som jag länge letat efter, och där fanns dom. Som en sol i folkmassan lös de upp. Ner i kundvagnen gled de, nästan av sig själv, ett par vita och ett par svarta leggings, och de var hur fina som helst. I sommar ska de pryda mina ben, förmodligen tillsammans med hängslejeanskjolen. Blir nog hur fint som helst. Sen magen som kommer stå mitt ut i vädret, perfekt.
Bland babysakerna fick vi med oss en massa kläder, spjälsängsmadrass, täcke, kudde, bäddset, amningskudde, babygym och en hel massa andra saker. Känns hur bra som helst att få det klart. Nu är det bara barnvagn. filmkamera och skötbord som saknas. Hittade en riktigt fin barnvagn på blocket idag för 2000:-. Har skickat in ett mejl om den, så vi får se.

Igår skruvade vi ihop spjälsängen. Simons föräldrar har skänkt den. Den var riktigt fin, en brun sådan. Hade en gul på gång, men kändes som om vi lika gärna kunde ta den här när Simons föräldrar visade den. Anledningen varför vi redan har skruvat ihop den är 1) för att vi vill veta om den skulle få plats i sovrummet eller om vi kommer behöva möblera om, vilket visade sig att vi inte behöver,  2) för att vi nu kunde lägga i alla lösa babysaker som madrass m.m. som ändå står och tar plats i sängen istället. Det känns lite spännande nu. Känns lite som om det är mer på allvar. Är en riktigt mysig känsla att ligga och titta på sängen och veta att om några månader kommer en bebis ligga i den, våran bebis.


Gravidtips! Jag vore knäpp om jag inte sa det här efter den här helgen, helt klart Ullared! Det finns verkligen allt du kan tänka dig där. Allt som du glömt av att du skulle behöva köpa in finns där, för ett väldigt lågt pris. Som ett superfint spjälsängsskydd för 120:-. Priserna är helt överenskomliga. Efter en dag där har du allt du kan tänka dig, och du kommer billigt undan. Finns allt från bröstpump till badbalja för den lille knodden. Har du möjligheten så tveka inte att åka dit. Även ett plus att du kan få med dig en och en annan trevlig sak till dig själv också ;)

Kommentarer
Postat av: Mariana

Oh nice :) Jag bor också i Örebro, har gjort det i drygt 2½ år nu och i helgen flyttade vi till en ny lght i utkanten av vivalla.. Riktigt fräsht faktiskt. Hade fint, kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback