10 kilo +

Nu är jag tillbaka igen med lite uppdatering. Har varit mycket dålig på det den senaste tiden, men det har varit en del att göra, så nu har jag något att berätta om också. Perfekt.
Först kan jag berätta om mitt besök hos barnmorskan för en vecka sedan. Fick väga mig, mäta magen (27 cm) och ge lite blod igen. Är alltid kul att se vad vågen hamnar på eftersom jag själv inte äger någon. Fick då fram att de fyra sista veckorna fram till vägning hade jag gått upp 6 kilo! 1 ½ kilo i veckan med andra ord. Och det känns i kroppen, tro mig! Annars såg allt annat bra ut. Barnets hjärtljud låg på 150 så det var ju bara fint med den lille med.

Sen har jag och Simon varit iväg på två stycken möten med föräldragruppen. Det var kul att träffa andra som är gravida och som ska ha barn nu i sommar och informationen man får från barnmorskan var riktigt bra. Sen är det aldrig fel med den lilla fikapausen man får i mitten. Utöver det så vet jag inte vad jag ska säga. Känns inte direkt som att man får någon kontakt med de andra mammorna, hade varit kul att få riktigt bra kontakt med nån av dom, men men. Förra gången fick vi se en film om födseln, men den var lite av en besvikelse. Man fick inte direkt någon information om bedövningar, lustgas eller om något egentligen. Det enda som sades var hur föräldrarna kände under förlossningen, och det är ju inget som vi kommer ha så mycket nytta av eftersom alla tycker och känner olika.

Den här veckan har annars varit trevlig. Igår så var min sista arbetsdag och min födelsedag, så den var rätt så händelserik. Nu känns det bara konstigt att inte gå till jobbet, men det är nog något man hinner vänja sig vid. Sen om tre månader så kommer ju bjessen och då har jag fullt upp så då lär jag inte ägna en enda tanke åt jobb.
När jag sedan kom hem så städade jag och Simon lite och sen så kom pappa och hans fru förbi och åt tårta och hade med sig lite presenter. Hade bara önskat mig bebissaker och det jag fick var perfekt. Fick en bärsele från Babyproffsen och en brun body och ett par matchande strumpor. Jättefina. Idag kommer mamma och syskonen med mormor och hennes man. Blir ännu mer tårta och firande. Firandet började ju egentligen redan i tisdags då Simon bjöd mig på grekisk mat, så jag känner mig lite bortskämd nu. Men ibland får man bli det med.






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis på födelsedagen i efterskott :)

Postat av: Mariana

Grattis i efterskott ;)
Och tack för kommentaren :)
Nästa vecka nångång kanske skulle passa bra?
Jag lämnar mitt mobilnr så kan du skicka sms när du har tid :) 0768-910470
Kramar

2008-05-22 @ 21:36:20
URL: http://mischa85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback