Ultraljud

Idag var jag och sambon iväg på stora ultraljudet. Hur mysigt som helst. Bilderna man fick med sig hem var mycket bättre än förväntat så det känns jättebra. Var skönt att höra att Lill-Grisen mår prima också, att han har två ben och två armar och att allt man kunde se på ultraljudet såg bra ut. Så idag har jag beställt hem ett par mammatröjor från pippilotta, så till nästa vecka ska dom väll vara hemma. Blir kul :)

Nu är påsken här, med allt som kommer därtill. För mig och sambon har vi tre födelsedagar att fira (som om det inte räcker med de vanliga släktmiddagarna med påskmiddag). Men det blir nog en lugn påsk ändå, jag gör det jag orkar (och det mitt huvud klarar av) och är det någon som har invändningar så orkar jag ärligt talat inte bry mig. Det känns som att det är viktigare att jag får vila upp mig och må bra än att jag ska ställa upp på att finnas där för varenda kotte som känner för det. Sen har jag aldrig riktigt tyckt om påsken. Kan vara mysigt när barnen klär ut sig och skönt med lite extra ledighet, men sen tycker jag inte om maten så speciellt mycket och har aldrig riktigt varit inne på det här med godis så att jag skulle gå upp något i vikt för den skullen kan vi nog räkna bort.

Hoppas alla ni där ute får en trevlig påsk i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det gäller att lyssna på sin kropp, och säga vänligt med bestämt nej om man verkligen inte orkar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback