Om världen en dag bara var upp och ner..

Hur skulle ni känna er om världen en dag bara var upp och ner? Om känslorna inte var som dom borde vara, om du blev lycklig åt att tänka på saker som borde göra dig olycklig? Hur skulle det vara om Snövit och Törnrosa dog i sagorna, och inte levde lyckliga med sin prins i all evighet.

Hur skulle det vara om dom ni egentligen borde vända er till för kärlek, ömhet, för att reflektera känslor, för att prata, för att gråta ut, för att dela glädje, för att få slå ihjäl lite tid med inte är dom ni borde vända er till utan några helt andra?

Hur skulle det vara om världen en dag bara var upp och ner och ni inte kunde göra något åt det? Hur skulle ni känna er?


Om lite mindre än 13 veckor så är det beräknat att en liten bebis ska komma. Om lite mindre än 13 veckor ska jag bli mamma. En liten varelse som bara har mig att förlita sig på, det känns konstigt. Det känns overkligt, men jag tror också att det kommer att kännas så enda fram till den lille ligger där, naken och kletig på min mage och ser ut som en liten rynkig gubbe.

Nu är barnvagnen, kombin och spjälsängen på plats. Det är bara den lilla rynkiga gubben som fattas. MIN lilla rynkiga gubbe. Mindre än 13 veckor kvar. 89 dagar för att vara exakt. Nedräkning pågår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback