Gravid sjukling

Nu ligger man här i soffan igen. Hunden ligger vid fötterna på rygg med tassarna upp i vädret och ser lagom avkopplad ut, själv så är jag bara trött och sliten. Den här veckan har det inte hänt så mycket. Har varit sjuk hela veckan. Det jobbigaste har varit halsont och hosta. Eftersom jag har svullna sköldkörtlar så blir det bara ännu svårare att andas, men det är väll bara att stå ut, som det mesta. Dagarna börjar i alla fall att ticka neråt så det känns ju bra.

Den här veckan har jag och Simon varit iväg och firat Simons brorsdotter som fyllde åtta år. Stora damen. Det hon önskade sig var en bokhylla och blommor att plantera i trädgården, och självklart uppfyllde vi gäster hennes önskan. Själv kommer jag ihåg när man önskade sig en docka och en dagbok, lite andra tider. Vi vart lite folk där borta. Man kände sig nästan lite utanför bland alla rödtottar. Eftersom både Simons familj och hans brors fru har rödhårighet i familjen så var det övervägande rödhåriga där. Lite roligt eftersom man sällan ser mer än en rödhårig i taget.

Annars har jag bara legat i soffan och snörvlat och hostat. Simons brorsson firar ettårsdagen idag, men det får han åka iväg på ensam. Allt jag vill nu är att bli frisk. På lördag ska vi iväg och fotografera på Ateljé Rapid så det är bäst att försöka bli någorlunda frisk till dess. Annars så hoppas man just nu bara på att dom från Babyproffsen ska ringa och säga att vi kan hämta det vi har beställt. Skulle ta två veckor, och det borde det ha gått nu.

Nej, nu är det dags för frukost. Snart börjar ju sommarlovsmorgon också, något att roa sig med.


Fisherprice Regnskogsgunga
från Babyproffsen




Jag har nu gått 81% av tiden.
Jag har gått 32 fulla veckor och 2 dagar (v 32+2).
Jag har 54 dagar kvar till beräknad förlossning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback