Dag 3: Socker och bad

Kan meddela att ananasen inte gjorde mer än den tidigare har gjort, gett mig lite mer sammandragningar. Däremot har den här "mensvärksliknande" värken kommit tillbaka och varar riktigt länge. Inte det skönaste precis, men man får väll stå ut.
Här har det inte hänt så mycket. Är ju höggravid så vad kan hända mer än att bebisen kommer? Man har ingen ork för någonting. I stort sätt enda gången som jag varit utanför dörren var igår då jag och Simon for iväg och hämtade vårat fotoalbum och sen drog vi iväg till bilverkstaden för att se om det var någon airbag som behövdes kopplas ut ur bilen eftersom vi ska ha barnstolen där. Det var det inte. Informationen som stod i boken man får med stämde inte alls och sidoairbagen behöver man inte koppla ut. Gjorde ju inte oss någonting för då kunde vi spara in lite pengar där. Annars har jag bara glott på OS. Sett en del av tennisen, riktigt kul att Sverige fick sig ett silver i alla fall! (ok, matchen är inte slut riktigt än, men vilken minut som helst).



Dag 3: Socker och bad
Något som folket på familjeliv har återkommit till flera gånger är att man ska dricka något sött och sen ta ett hett bad. Här blev det att dricka fanta och sen la jag mig ner i badet. Tyvärr tappade jag (!!) flaskan med babyolja i vattnet så att hela jag kände mig som en stor slajmhög, men det gick bra ändå. Man ska ju bli len utav det, så att hela min kropp borde vara len som en babyrumpa idag vid det här laget. Det tråkigaste med att ta ett bad när man är höggravid är att magen inte alls kommer ner i vattnet så mycket som jag vill. Nepps, här sticker den upp som en strandad val och sexighetsskalan på det hela låg väll ungefär på 0,5.
Eftersom detta var gårdagens test så kan jag ge er resultatet nu. Slemproppen har gått. Magen känns som en dynamit som snart ska smälla och "mensvärken" är som sagt ganska så långdragen. Kan det ha berott på badet? Att slemproppen har gått är en bra sak i alla fall, känns som ett steg närmare förlossningen. Nu när jag äntligen vant mig vid smärtan och den stora magen och att jag inte behöver en bebis idag, då går slemproppen. Kanske det är tankens kraft som gjorde det annars. Tål att tänkas på.



Jag har nu gått 94% av tiden.
Jag har gått 37 fulla veckor och 5 dagar (v 37+5).
Jag har 16 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nu börjar det hända grejer med din graviditet :) Mkt spännande kan jag tänka mig.



Svar: Hehe, vi får väl se om det blir bröllop om några år. Får väl hoppas att Robert fått mersmak för de tre bröllop vi ska gå på i år :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback