Flintastek och jordgubbsvin

Äntligen helg igen. Dagarna går så otroligt fort ibland. Tycker nyss att det var måndag, men redan lördag och en sovmorgon förbi. Det är så jag räknar veckorna nu mera, i sovmorgnar. Blir lätt så när energin sipprar ur kroppen pga graviditeten och då är sovmorgnarna väldigt uppskattat. Men det är bara en månad kvar, nio sovmorgnar bort innan jag eventuellt kommer vara ledig och vila upp mig inför timmar av barnafödande.
Huvudvärken sitter fortfarande i, plågar mig dag ut och dag in. Har nu varit iväg till läkaren och gjort lite tester igen. Var ju frågan om jag skulle få remiss till neurologen, men nu har de kommit fram till att eftersom jag är gravid så är det inte så jättebra ändå. Ska jag dit så ska jag röntgas och få i mig en massa preparat som inte är så bra för barnet, och det känns inte riktigt som om man vill riskera något då. Så jag får stå ut ett tag till. Vi ska vänta och se om det blir bättre, sämre eller likadant.

Igår var det fredag. Var en rätt så mysig fredag ändå, lugn men ändå lite lagom händelserik för en gångs skull. En kompis till Simon kom hit, och även, lite oväntat, en kompis till mig. Var riktigt trevligt. De drack några öl och lite vin, jag drack alkoholfritt mousserande jordgubbsvin och så grillade vi flintastek. Var riktigt gott. Första flintasteken för i år, var hur gott som helst. Sen så spelade vi nintendo wii, mario kart. Var riktigt trevligt. Roligt att få göra någonting, och glömma bort sin roll som HORMONSTINN (ja ja andreas) flodhäst och bara ha en trevlig kväll.
Idag blir det troligtvis den nya bion med Jack Black, och innan det blir det kanske lite indisk mat, var länge sen.

Nej, nu blir det att byta om och åka hem till pappa och ta en fika. Ni får ha en fortsatt trevlig helg!


Gravidtips! Måste säga det mousserande jordgubbsvinet från systembolaget (Mousserande Jordgubbsvin Alkoholfri (nr 1918)). Smakade mycket jordgubbar och funkar helt bra som substitut för alkoholen. Priset låg på runt 35:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback