Elektriker och otur... igen eller hur var det nu?

Jag älskar vår elektriker! Det finns ingen bättre och mer kompetent människa på denna jord. Han har varit här 5 gånger för något som kanske behövdes 2 gånger för. Han skulle flytta en knapp och sen så skulle han sätta dit rätt knapp. Svårt svårt.. tydligen. Det krävs tydligen att man i trappuppgången måste ta ner handtaget för att byta ut knappen som sitter brevid dörren i hallen. Sånt tror man inte när man inte jobbar med det. Då tror man att man bara måste vara på och peta där man ska byta ut osv men tji fick vi... Eller så är gubben bara lite inkompetent och egentligen borde ha gått i pension vid det här laget, men men. Jag behöver ju inte vara orolig för att vara utan vuxet sällskap på dagarna i alla fall, då elektrikern springer här om vart annat. När han sedan gick för dagen sa han att han skulle komma tillbaka nästa dag. Dagen efter ringde han och sa att han var fullbokad och skulle komma tillbaka dagen där på och sen har jag inte hört något mer från honom. Vid det här laget blir jag inte speciellt förvånad.

Nu har vi börjat riva ner köket. Det ska bli riktigt skönt att få nytt kök och jag tycker att vi fick en fantastisk start på det hela. Fick hem sakerna och satte ihop de ganska så fort då vi valde att sätta ihop allt och sen plocka ner köket när allt är ihopsatt. So far so good. Men med vår otur kan ju ingenting bara få bli bra så att när vi börjar riva ner en täcklist så inser vi att det går ett väldigt stort rör bakom täcklisten så att våra skåp är nu för höga. Perfekt att vi satt ihop alla skåp för då får vi inte heller byta ut de mot mindre. Jaha, hur gör vi nu då? Då är det bra att vi har Sveriges bästa plåtslagare i släkten så vi fick ringa hit honom och nu jobbar han på att försöka få upp röret på något bra sätt närmare taket så att vi sen kan höja skåpen lite och eventuellt kommer vi få sänka skåpen ett par centimeter men det är bättre än något annat. Imorgon får vi fortsätta med vårt projekt. Spännande att se hur långt vi kommer och hur allt kommer gå när vi väl satt igång. Hur dyrt kommer det bli i slutändan? Mycket spännande att se.

Och något som är unikt med min blogg som jag tänker på nu när jag ännu en gång lägger ett inlägg där är min mapp "När allt går fel" där en del av alla fel som händer i vår familj, all otur ligger. En del kan man skratta åt, andra skaka på huvudet åt och vissa vill man helst bara grina åt. Min alldeles unika mapp. Håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback