Fest

Nu var det äntligen dax för middag. Alla började leta upp sina platser. En del hade spanat lite innan på bordsplaceringskartan och en del andra hade varit inne i lokalen och letat upp just sitt namn men fort gick det i alla fall för alla att hitta sin plats. Jag och Simon placerade oss vid våra kort som hade en lite annan touch än de andras placeringskort. De var lite större och hade små kronor på.
 
 
 
 
Middagen som serverades var två olika sorters potatissallader, en grönsallad och en melonsallad, grillat nötkött och fläskkött, två olika sorters ajvar, tzaziki och grönsaksspett till vegetarianer och veganer. Supergott var det verkligen! Niklas hade verkligen lyckats med köttet och alla sa att de tyckte det var jättegott så jag tror det vart lyckat.
 
Middagen fortlöpte och först ut att hålla tal var min pappa som höll ett fint tal. Han sa efteråt att han glömde säga vissa bitar men det gjorde inte så mycket utan jag tyckte det var fint gjort av honom ändå.
 
 
 
 
Efter att ha ätit en stund till var det dax för mig att trotsa min sjuka hals och hålla mitt tal som jag hade skrivit ett tag på. Jag ville inte hålla något sockersött om hur mycket jag älskar Simon osv för sånt är bara jobbigt för andra att sitta och lyssna på så jag skrev ihop en dikt med både humor och kärlek. Det vart lite nervöst eftersom min röst höll på att brista ett antal gånger men det var skönt när det var avklarat.
 
 
 
 
Efter middagen så vart det en liten mingelpaus. Tårtan stod på kylning hos Simons bror så att några fick åka iväg för att hämta den (ca 35 kilo tårta) och sen så kom vi på att vi helt hade glömt veganglassen hemma hos mig så att det var också tvunget att ordnas. Under tiden som detta ordnades så spelade Simons barndomskompis och hans flickvän för oss. Det var jättebra!
 
 
 
 
Under minglet så började en del skriva i vår gästbok som vi hade. Vi beställde en från internet och sen åkte jag till Panduro och hittade lite material för att göra den lite snyggare så den passade oss lite bättre.
 
 
 
 
När tårtan anlänt så fick vi sätta ihop ställningen och sen lägga ut veganglass och jordgubbar på tallrikar. Då kom en av gästerna fram och berättade att dom kom på att dom glömt att berätta att en var laktosintolerant så den personen fick också glass och jordgubbar då det var det som vi hade att erbjuda.
Tårtan ställdes fram och det var tid för oss att gå fram och skära upp den första biten. Längst upp på tårtan hade vi en caketopper som jag själv hade köpt på Panduro och som hade varit helvit men nu hade jag gjort om den så att den skulle se ut som mig och Simon. Jag hade till och med suttit och målat dit alla mina tatueringar och allt och jag tror jag fick till det helt ok ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
Tårtan var riktigt god. Det var vanilkcreme och chokladmousse och den verkligen smällte i munnen. Skulle lugnt kunna köpa en till och bara ha hemma och gå och äta på en fredagskväll. Värt varenda krona! Jag är inte den som är så himla mycket för tårta annars men den här var riktigt god.
 
 
 
 
Under tiden som tårtan vandrade ner i magen och whiskeyn och sheridan avnjöts vid sidan av kaffet så hölls det några till fina tal, ett från mina tärnor. Det var supergulligt. Jag är lite besviken på mig själv att jag inte såg till att alla talen filmades utan det var bara något tal som kom med då filmkameran helt glömdes av i början. Men jag är glad för det jag fick med i alla fall! Här någonstans hade också vår son vaknat till liv igen och vart med på en jättefin bild som vår fotograf tog. Vi hade ju den fantastiska förmånen att ha en fotograf hos oss under hela middagen så det vart mycket fina kort att sätta in i albumet för framtiden.
 
 
 
 
Efter tårtan var det mingel igen och sen böt jag klänning till en annan lite kortare variant som jag kunde dansa i. Det hade varit totalt omöjligt för mig att dansa i den klänningen jag hade innan. Släpet hade nog varit iväg hela tiden och jag kan slå vad om att min make då hade trampat på min klänning minst en gång. Men jag är nöjd med den andra brudklänningen jag köpte. Hittade den i en 50-tals butik. Det var små "tygrosor" på hela överdelen men de syns tyvärr inte så bra på korten men den var väldigt fin i alla fall, och lätt att dansa i som sagt.
 
 
 
 
Kameran ställdes i ordning, för det här ville vi i alla fall filma. Sen så gick jag och Simon ut och väntade i hallen och då fick jag världens black out så jag mindes inte ett enda valssteg. Så det var bara för mig och Simon att öva lite snabbt innan vi gick ut på dansgolvet. Det gästerna inte visste var att vi bara några få veckor innan kommit fram till att vi ville göra en rolig dans och hade gjort en liten dans blandat med vals, pult fiction, bird is the word och this boots are made for walking. Kan jag få ut den på youtube så kan jag dela med mig av den någon dag, men nu får ni se lite kort på det istället.
 
 
(Bröllopsvals)
 
(Pulpfictioninspiration)
 
(Bird is the word)
 
(This boots)
 
(Avslutningskyssen)
 
 
Detta får avsluta min uppdatering om bröllopet, festen är en helt annan historia som bara ni som var där får ta del av. Jag hoppas att ni som frågat efter den är nöjda över min uppdatering, själv känns det som om jag har genomgått lite av dagen ytterligare en gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback