Inte min vecka, inte min vecka alls

97 dagar kvar. Eller en evighet kanske man kan säga. Är så som det känns, men det känns samtidigt väldigt bra när man ser att dagarna tickar neråt på mätaren på familjeliv. Har lite av en hatkärlek till den där mätaren, ha ha.


Idag är det bara tisdag men jag måste ändå säga att den här veckan inte är min vecka. Igår så hade jag planerat in att jag skulle få en nostalgitrip och spela ice climber och super mario 3 på ett gammalt nintendo 8-bitars. Det gick inget vidare. Det gick inte alls med andra ord. Först så blev jag tvungen att söka efter kanalen, vilket gjorde att alla tevekanaler mellan 1 och 8 bytte plats och hade ett eget liv. Sedan så ville spelet ändå inte hoppa igång, utan ville bara visa en grå ruta över hela skärmen.
Sen så hade jag tänkt att laga mat tills sambon kom hem från jobbet. Hade planerat in en kebabgryta och ris. Kebabgrytan både luktade och såg god ut, tills jag fick den "braiga" ideén att hälla i finkrossade tomater med chilismak. Det både luktade och såg ut som något som kan komma ut efter en lördag fylld av alkohol. Sen kom Simon hem. Han fixade till kebabgrytan till en någorlunda gryta, och efter att ha tryckt på spelet två gånger så hoppade det så fint igång. Sedan fick han även nöjet att lägga alla kanaler till rätta, själv kommer jag aldrig mer peta på teven så länge det inte står en siffra på knappen.


Idag så gjorde jag som alla uttråkade gravida gör, får otroligt dåliga ideér. Jag kom på den "fantastiska" idén att färga håret svart på mig själv, kan väll inte vara så svårt? Bytte tröja, och tog av mig byxorna och ställde mig framför handfatet i badrummet för att se bra. På med handskar och börja gno. Det fungerade ganska så bra, tills 3/4 av flaskan var tömd och jag tittade ner på golvet som jag självklart glömt att skydda. Svarta fläckar överallt. Sen har jag långt hår som jag självklart har viftat glatt med under tiden som jag färgade, vilket gjorde att även väggen, ett par vita byxor och en jeanskjol fick stryka med. Genast släppte jag håret, gick ut i köket och letade i städskåpet efter en flaska med rengöringsmedel. Sedan var det bara att börja skrubba. När jag väl var klar och tittade ner på mina fötter och ben så insåg jag att även de var nedstänkta av färg och självklart hade jag klivit i färgen innan jag gick ut i köket, så spår fanns det några stycken hela vägen till skåpet. Ner på golvet och skrubba igen (vet ni hur jobbigt det är gör gravida att krypa runt på ett golv och gno!?!) och sedan hoppa i badet och tvätta fötterna innan någon mer olycka sker. När jag sedan tittade mig i spegeln hade såklart det svarta håret färgat hela halsen och ja.. jag såg förj*vlig ut rent ut sagt. Böjde mig fram över handfatet för att ta lite vatten och tvätta av mig, välte såklart färgburken med den kvarvarande färgen som självklart hamnade på golvet. Så, ner och skrubba.. igen! Och resultatet av håret.. ja.. jag vet att anledningen varför jag inte har färgat håret på mig själv tidigare inte hade med lathet att göra i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det låter som en väldigt händelserik dag med några tråkiga städmoment...

Postat av: Mariana

hehe usch då låter inge vidare skoj alls det där med hårfärningen =P Men hur blev håret då? :) *kramar*

2008-05-29 @ 14:43:49
URL: http://mischa85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback