Om sanningen ska fram

Det var någon som berättade för mig att Om sanningen ska fram kommer bli årets sommarplåga. Just i detta ögonblick kände jag mig genast väldigt gammal. När jag var yngre hade man koll på alla dessa sommarplågor och oftast hann man tröttna på dom innan sommaren ens hade börjat. Varför kände jag mig så gammal nu då? Jo, för när personen sa detta så hade jag inte någon som helst aning om vad det var för låt och har inget minne av att jag har hört talas om artisten heller. Så där satt jag som ett fån och försökte gräva resultatlöst i hjärnbalken. Nej, om sanningen ska fram så hade jag aldrig hört talas om varken artisten eller låten. DÅ kände jag mig gammal! Jag är så gammal att jag inte har tid att lyssna på radio längre, om sanningen ska fram. Hemma försöker man hinna med att ta hand om barnen, städa, laga mat, blogga och på tisdagskvällar hoppas jag på att få tid över till att viga mitt liv framför teven då det är bästa tv-dagen. Sitter vi i bilen så blir det aldrig att vi lyssnar på radion heller. Om Liam är med och är vaken blir det en blandning av en massa barnlåtar som ljudar ur högtalarna (mest Astrid Lindgrens). När Liam håller på och försöka somna sätter vi på lite skönare toner från Eliza Doolittle (som också fanns med på Nemos förlossning och som vår barnmorska blev förälskad i i det ögonblicket). Är Liam inte med i bilen så blir det en blandad kompott av allt möjligt som finns på Simons usb-minne. Så att radio är något som var länge sen för mig. Trodde knappt det existerade längre.

Satt nu på morgonen och funderade på låten igen och helt plötsligt så kom det upp toner som bildade musik i mitt huvud och jag hör någon röst babbla "om sanningen ska fram la la la la la la la la" och jag inser att jag har ju hört låten. Men eftersom jag inte kan någonting om vad dom sjunger så misstänker jag att de kanske spelade den när vi var på Harrys då jag fyllde år, vart skulle jag annars ha hört den?

Så om sanningen ska fram så tror jag mig nu veta vad det är för låten MEN jag har fortfarande ingen som helst aning om vem artisten är OCH jag känner mig gammal för att jag i år måste erkänna att jag inte har någon som helst koll på sommarplågor längre. Får tänka tillbaka på de gamla sommarplågorna Hej, hej Monica, Ingen vill veta vart du köpt din tröja och alla de andra och tänka att på den tiden så var jag med i musiksvängarna. På den tiden.

Kommentarer
Postat av: Felix

MEN BELLA! Jag visade ju en bild på äcklet erik amarillo, vidrigaste kille och vidrigaste låten! SÄMST!



& de spelade låten när vi var på harrys, men jag hatar de så mkt att jag då avvek från er på dansgolvet. Han sjunger mest om massa skit som han ska göra för att ev få ligga typ. Sinnessjukt dålig och stereotyp. USCH

2011-05-28 @ 17:54:39
Postat av: Bella

Felix: Förlåt! Nu när du säger det kommer jag faktiskt ihåg att du visade en bild på honom, men jag var inte vid mitt mest sinnesfulla bruk när du gjorde det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback