En söt liten kista i barnstorlek

Stora rubriker över hela Sverige "Engla är funnen!". Mördad, som inte kändes speciellt förvånande men hugger ändå i hjärtat. Stackars föräldrar! Man tror aldrig att man kommer få begrava sina egna barn, det är i alla fall inte någon tanke som finns i mitt huvud nu när jag går runt och bär på ett nytt liv i min mage. I mina tankar är det en självklarhet att Lill-Grisen kommer att överleva mig. Hos mig är det en självklarhet att jag ska bli den där jobbiga mamman som aboslut måste bo hemma hos Lill-Grisen istället för att flyttas till ålderdomshem, inte alls att jag ska få arrangera en begravning med en liten söt kista i barnstorlek. Hörde något om att man ska sätta ett ljus i fönstret kl 21 ikväll för Engla. Eftersom det hela började som ett sms som man skulle skicka runt, som ett kedjesms, så fick jag den där kusliga känslan av att det mest är tomt prat för att folk ska synas och verka bry sig. Men jag ska se bortom det här och tänka på den vackra tanken som det egentligen är, så för Englas mammas skull ska jag absolut sätta ut det där ljuset i fönstret. Ge en vacker tanke åt ett vackert barn.

Skrev den här dikten när en annan ängel lämnade vår jord men tänkte att den ändå kan passa in en dag som denna.

"Första gången jag såg dig, dina händer var så små.
Du var det vackraste jag sett ,och jag älska dina tår.
Trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna känna så här,
Inte känslan för en som fick plats i min ena hand, känslan kär.
Underbara, mjuka hy.
Vackra, bruna ögon.
Önskade bara att du kunde finnas kvar lite längre.
I min famn.
I min hand.
I min värld."
(Engla, källa Aftonbladet.se)




Imorgon är det dax för att träffa läkaren och ev remiss till neurologen. Önska mig lycka till!


Gravidtips! Frossa i reor! Jag vet hur många av er tänker när ni smyger er in på lågprismagasinet och ser de där små söta bodysarna för 15:-/st. Något om kvalitet och priset kan jag tänka mig, eller har jag helt fel? Men jag har pratat med flera spädbarnsföräldrar som säger att något av det bästa man kan göra är att shoppa loss bland lågprisbodysarna. De är billiga, håller färgen när man tvättar de och det känns bättre när din lilla baby växer ur ett 15:- plagg än ett 150:- plagg.

Kommentarer
Postat av: Sara

Har bett min vän att se efter Engla =*) det här river upp så himla mycket. Usch!

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

RIP Engla

2008-04-14 @ 20:42:49
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Sara

Det är så sjukt och så orättvist =(((

2008-04-14 @ 20:42:56
URL: http://candis.blogg.se
Postat av: Rebecka

De gick inte att lägga in dig som vän för babyblogg sammarbetar inte med den sidan som du har din blogg på :(, men kan lägga in dig på favoriter så jag kan följa dig :).

2008-04-14 @ 22:13:07
URL: http://bechy.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback