Hur snabbt är snabbt?

Idag lever vi i ett stressat samhälle, eller vi tror att vi gör det i alla fall och skapar oss det omkring oss. För att hinna med allt så ska allt gå snabbt, riktigt snabbt, och vi människor är bra på att skapa snabba lösnigar. Vill vi ha energi så trycker vi i oss en energidryck och sen är vi fit for fight igen. Känner vi att vi skulle vilja träffa någon för en dejt så behöver vi inte längre lämna hemmet för att detta ska vara möjligt. Samtidigt som du plockar i och ut diskmaskinen så kan du genom datorn klicka dig fram till ett passande internetforum och börja spana, puffa och skriva "flirtgubbar" tills dejten är i hamn.
På tal om "passande forum" så finns det också forum där du gratis kan hitta någon att idka älskog med om det enbart är det du är ute efter. Bodycontact och Klubb6 har fullt med virila människor som söker någon att bränna lite svett med.
Men hut snabbt är snabbt egentligen? När är vi nöjda? Att bantningspiller säljer stort världen över är väll ingen som missat men när blir snabbt för snabbt och egentligen totalt ohälsosamt? Går gränsen vid bantningspillerna eller borde vi egentligen hejda oss långt före det? När ska vi säga stopp? Är vi verkligen så stressade att vi behöver allt som går snabbt för att hinna med så mycket mer? Känner att stressen börjar infinna mig bara jg skriver om det. Nu ska jag trycka i mig en energidryck och sen ut och promenera. Min gräns gick någonstans efter energin och före viktnedgången. Vart går din gräns egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback