Det här med facebook

Jag var väldigt sen med att skaffa facebook, helt ärligt. Jag tyckte mest att det var jobbigt att gå ifrån mitt "Lunarkonto" som jag nyss hade lärt mig för att börja använda någonting som bara måste vara en tillfällig fluga, och vad fan ska JAG ha facebook till? Folk försökte övertala mig om vilka fördelar det var men nej du, aaaaaldrig i livet att jag kommer ägna en sekund åt det där. Det dröjde lång tid innan jag var besegrad, innan jag var inne i träsket. Någonting hände och nyfikenheten tog över och sen så sitter jag nu här med en telefon som har en app som till och med heter facebook. Ja den där lilla onödiga modeflugan hittade in i min dator, sen mitt hjärta och sen min telefon (eller om de två sista sakerna egentligen är samma sak?). Nu sitter jag om dagarna och skriver löjliga statusuppdateringar så jag vill spy lite på mig själv, men någonstans så kan jag inte låta bli. Jag vet inte vad som hände, när gav jag upp så totalt egentligen.

När jag var mammaledig när första sonen så fick jag tid över när ungen sov så då skaffade jag mig kor, grisar, hästar och ett stort land som måste skördas och sås och allt vad det nu innebar. Nej jag flyttade inte till landet. Nej jag luktade inte kobajs och hästhår dagarna i ända, jag hade facebook. Jag hade farmville.
Efter ett par månader insåg jag att jag hade sålt min själ och ville nu ta tillbaka den från facebookdjävulen. Det gick bra, det gick fort. Lät alt gro igen och djuren dö en grym och långsam död av svält och kobajs. Idag, tre år senare har jag ingen farm men däremot så skriver jag fortfarande de där meningslösa statusuppdateringarna som ger mig kräksmak i munnen. Men det är sån jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback