Tack!

Tack Annika för att du finns idag! Liam började morgonen med att kila ner till köket och äta tre yoghurtar innan han gick upp och väckte mig och lillebror. Hög på energi, överenergisk. Framför mig såg jag en lång dag och tankar om hur jag ska kunna stimulera hans lilla kropp och hjärna for genom huvudet, men inte länge till. Snart plingade det till i min telefon och det var Annika som hade skickat ett sms. Hon har själv tre guldgossar som Liam och Nemo brukar leka med men nu var hennes minsting på dagis så då undrade hon om Liam ville komma över och leka! Att man kan bli glad över så lite, men så är det när man har en riktig dagiskille hemma som bara tycker att "hemma" är tråkigt. Snart hade Liam fått kläder på sig och borstat tänderna och tassade iväg för lek. Själv kunde jag slänga in en tvätt i maskinen och umgås med Nemo. Idag är en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback