Fult på modet

Ibland så händer det att man zappar förbi tv 11 och det råkar vara Letterman på tv. Letterman är ett perfekt program att titta på om man vill se personer som anammar det fula modet som var för förut och som vi hade hoppats att vi aldrig mer skulle behöva se. Några roliga modemissar och som jag helt hade glömt bort tills nyligen var det här med huvudbonaden. Någon mer än jag som hade helt förträngt tiden då man skulle ha två kepsar på huvudet, ett åt varje håll?! Jag kan förstå att det måste vara toppen då man vill slippa solbränna men ack så fult! Den ena kepsen skulle alltså sitta på bak och fram och sedan skulle man ha en framåtvänd keps ovanpå den andra. Försöker leta i hjärnbalken om jag kan komma fram till varifrån detta fula mode kan ha kommit ifrån men har faktiskt ingen aning. Någon där ute som vet?

Ett annat mode som jag blev påmind om var när jag tittade på Nittileaks. Då tog de upp det fula modet om att ha byxorna bak och fram. Kan inte tro att det skulle vara speciellt skönt att ha på sig så då byxor oftast är högre bak och lägre fram. Ingenting för min stora röv som alltså skulle visas mest hela tiden. Men samtidigt så kanske det var då det också var på modet med världens häng på byxorna så då hade jag ju slagit två flugor i en smäll!
Första gången jag stötte på detta mode var faktiskt när jag var i Turkiet. Vi var inne i en klädaffär och testade jeans då två tyskar kom in och ville köpa jeans men de ville ha på sig byxorna bak och fram. Kan säga att turkarna ifrågasatte dom flera gånger om de verkligen ville ha det så och stod och skakade på huvudet när de vandrade runt i butiken med byxorna felvända. Det här är nog också ett mode som jag aldrig mer hoppas kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Det räcker väl att se de där hemska haremsbyxorna nu, för att inse att mänskligheten ALLTID kommer falla för grupptryck... :-P ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback